تلاشی برای نشان دادن تصویری غیر از جنگ به کودکان «اردوگاه جنین»

يکشنبه 22 مرداد 1402 - 14:43

فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان در اردوگاه جنین در کرانه باختری در راستای آشنایی آنها با محیط خارج از اردوگاه برگزار شد، از جمله برنامه های فرهنگی صورت گرفته، پخش فیلم بود.

العالم فلسطین

به گزارش خبرنگار العالم در جنین؛ «منه‌الله الجندی» دختر نوجوان فلسطینی تاکنون از اردوگاه جنین خارج نشده است و این اولین باری است وی فقط شاهد جنگ‌ها و خون شهدایی بوده که به ناحق ریخته شده است.

وی به شبکه العالم گفت: از کودکی به دیدن ارتش عادت کردیم و تا به حال فقط ارتش و غیر از آن چیزی ندیدیم، مثلا تا حالا دریا را ندیدم این درحالی است که ما دریای حیفا و عکا را داریم، اما از رفتن به آنجا محروم هستیم و دیدن دریا برای کودکان و ساکنین اردوگاه آرزو شده است.

بچه های فلسطینی می گویند این سیاره خیلی بزرگ است، اما بزرگتر از رویاهای آنها نیست؛ این بچه ها با صدای تیراندازی اشغالگران و دیدن تصاویر شهدا در ورودی کوچه های باریکشان بزرگ شده اند.

«علا سلامه» مدیر موسسه فیلم لاب فلسطین به خبرنگار العالم گفت:کودکان اردوگاه جنین نیاز به اشنایی با دنیای اطراف خود دارند، آنها بدون وقفه شاهد کشتار و مرگ بودند در حالی که حق آنان دیدن زندگی طبیعی است.

پربیننده ترین خبرها