تداوم جنگ پهپادها بین روسیه و اوکراین+ویدیو

تداوم جنگ پهپادها بین روسیه و اوکراین+ویدیو
يکشنبه 22 مرداد 1402 - 21:54

روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور در پی حملات اوکراینی ها با هواپیماهای بدون سرنشین، یک پهپاد آنها را در منطقه مرزی بلگورود سرنگون کردند در همین حال کی یف با حملات موشکی شبه جزیره کریمه از جمله پل کرچ را هدف قرار داد.

العالم اروپا

به گزارش العالم، جنگ پهپادها میان روسیه و اوکراین ادامه دارد. کی یف نیز تقریباً روزانه حملات فشرده ای در داخل خاک روسیه، به ویژه در کریمه انجام می دهد.

جنگ اوکراینوزارت دفاع روسیه اعلام کرد: پدافند هوایی این کشور سحرگاه روز یکشنبه یک فروند پهپاد اوکراینی را در استان مرزی بلگورود سرنگون کرد که دومین حادثه از نوع خود در این استان در عرض چند ساعت بود که تلاش داشت پایگاههایی را در خاک روسیه هدف قرار دهد.

این حادثه، یک روز پس از حمله بیست پهپاد اوکراینی به شبه جزیره کریمه است که روسیه اعلام کرد همه آنها را سرنگون کرد و به دنبال آن حمله موشکی دیگری به پل کرچ صورت گرفت که شبه جزیره کریمه را به روسیه متصل می کند، البته این پل قبلاً مورد حملات مشابه قرار گرفته بود.

مقامات کریمه گزارش دادند پدافند روسیه روز شنبه سه موشک را در نزدیکی پل کرچ سرنگون و تاکید کرد که پل آسیبی ندیده اما تردد برای مدتی متوقف شد.

وزارت خارجه روسیه حمله به پل کرچ را اقدامی تروریستی توصیف کرد و قول داد به آن پاسخ دهد و گفت که این حمله جان غیرنظامیان بی گناه را به خطر می اندازد و هیچ توجیهی برای چنین اقدامات وحشیانه ای وجود ندارد.

کی یف نیز از دستاوردهای خود در جبهه های جنوبی خبر داد. ارتش اوکراین اعلام کرد نیروهایش روز شنبه در نزدیکی شهر روبوتین در خط مقدم در منطقه زاپوریژیا جنوبی پیشروی کردند. برخی مقامات نظامی همچنین بازگرداندن کنترل قلمرو در جنوب را تایید کردند و گفتند که نیروهای اوکراینی به عملیات تهاجمی خود به سمت ملیتوپل و بردیانسک در استان زاپوروژیه ادامه می دهند.

از سوی دیگر، روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور با دفع پنج حمله نیروهای اوکراینی به سمت کراسنی لیمان، خسارات سنگینی به آن ها وارد کردند و همچنین حملات هوایی زیادی به پایگاههای اوکراینی در مناطق مختلف این کشور انجام دادند.

پربیننده ترین خبرها