دیدار سفیر ایران با وزیر مشاور در امور مالی امارات

دیدار سفیر ایران با وزیر مشاور در امور مالی امارات
يکشنبه 22 مرداد 1402 - 21:46

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر مشاور در امور مالی امارات عربی متحده موضوعات مشترک مورد علاقه در حوزه‌های مالی و پولی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

العالم - آسیا

«رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ⁧ایران⁩ در ابوظبی با «محمد بن هادی الحسینی» وزیر مشاور در امور مالی ⁧امارات⁩ عربی متحده در محل دفتر وزارت دارایی امارات در دبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار موضوعات مشترک مورد علاقه دو کشور در حوزه مالی و پولی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

براساس اعلام طرف اماراتی، این دیدار با هدف تقویت ثبات اقتصادی منطقه و دستیابی به توسعه و رفاه انجام شده و موضوعات مرتبط با مباحث مالی و پولی و همچنین مسائل مورد علاقه دوجانبه مورد رایزنی و گفت‌وگو قرار گرفته است.

رضا عامری جدیدا عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی شده است.وی ۲۲ خرداد ماه در آغاز ماموریت خود وارد امارات شد و در بدو ورود به امارات با تأکید بر اینکه آینده امیدبخش و روشنی پیش روی روابط دوجانبه خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که مناسبات فیمابین در جهت تحقق اراده رهبران دو کشور هر چه بیشتر توسعه یابد. عامری پیش از این در سمت‌های مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور، مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سودان، اریتره و الجزایر خدمت کرده است.

عامری ۲۶ خرداد ماه نیز رونوشت استوارنامه خود را تقدیم «خالد عبدالله بالهول» معاون وزیر امور خارجه امارات کرد.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی اخیرا در دیدار با «خلیفه شاهین المرر» وزیر مشاور دولت امارات، دعوتنامه رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران، از محمد «بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات عربی متحده برای سفر به ایران را تحویل داد.

حسین امیرعبداللهیان اول تیر ماه سالجاری در سفر به حوزه خلیج فارس و در آخرین مقصد این سفر به ابوظبی و همچنین دبی سفر و با رئیس دولت امارات و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتصاب سفیر جدید ایران در امارات بعد از حدود هفت سال و نیم که سفارت ایران در ابوظبی در سطح کاردار اداره می‌شد، صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها