تجهیز زیردریایی‌های هسته‌ای جدید روسیه به موشک‌های مافوق صوت

تجهیز زیردریایی‌های هسته‌ای جدید روسیه به موشک‌های مافوق صوت
دوشنبه 23 مرداد 1402 - 11:07

رئیس بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌سازی روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دولتی ریانووستی، گفت: روسیه در حال تجهیز زیردریایی‌های هسته‌ای جدید خود به موشک‌های مافوق صوت «Zircon» است.

العالم - ارو‍پا

به نقل از رویترز، الکسی رحمانوف مدیر اجرایی شرکت کشتی‌سازی متحد (USC) افزود: زیردریایی‌های هسته‌ای چند منظوره پروژه «یاسن - ام» به سامانه موشکی «Zircon» مجهز خواهند شد.

زیردریایی‌های کلاس یاسن که با نام پروژه «ام - ۸۸۵» نیز شناخته می‌شوند، زیردریایی‌های مجهز به موشک‌های کروز هسته‌ای هستند که برای جایگزینی زیردریایی‌های هسته‌ای دوران شوروی به عنوان بخشی از برنامه نوسازی ارتش و ناوگان روسیه ساخته شده‌اند.

موشک‌های مافوق صوت «Zircon» مستقر در دریا دارای برد ۹۰۰ کیلومتر هستند و می‌توانند با سرعت چند برابر صوت حرکت کنند که همین امر، دفاع در برابر آنها را دشوار می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اوایل سال جاری میلادی گفت که روسیه به عنوان بخشی از تلاش‌های این کشور برای تقویت نیروهای هسته‌ای خود، عرضه انبوه موشک‌های «Zircon» را آغاز خواهد کرد.

ناوچه چند منظوره روسی آدمیرال گورشکوف که در اوایل سال جاری توانایی حمله خود را در غرب اقیانوس اطلس آزمایش کرده بود، قبلاً به موشک‌های «Zircon» مجهز شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها