سفارت پاراگوئه به قدس اشغالی می‌رود

سفارت پاراگوئه به قدس اشغالی می‌رود
چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 13:37

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «سانتیاگو پنا» رئیس‌جمهور جدید پاراگوئه سفارت این کشور در تل‌آویو را به قدس اشغالی منتقل می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به دنبال حضور وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مراسم تحلیف سانتیاگو پنا رئیس‌جمهور جدید پاراگوئه، تل‌آویو از برنامه پاراگوئه برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی خبر داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه خبر دادند که رئیس‌جمهور جدید پاراگوئه بعد از دیدار با »الی کوهن» وزیر خارجه صهیونیست‌ها، درباره انتقال سفارت پاراگوئه از تل آویو به قدس اشغالی صحبت کرد.

به گزارش روزنامه هاآرتص، در صورتی که این موضوع محقق شود، برای چهارمین بار طی دو دهه اخیر پاراگوئه سفارت خود در اسرائیل را بین تل آویو و قدس اشغالی جابجا خواهد کرد.

الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ساعاتی بعد از شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری سانتیاگو پنا در پاراگوئه، با رئیس‌جمهور جدید این کشور آمریکای جنوبی دیدار کرد.

سفارت پاراگوئه ابتدا در منطقه «مواسرت» در قدس اشغالی قرار داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۵ به دلایل بودجه‌ای بسته شد. چندین سال بعد، این بار در منطقه «هرتزلیا پیتوآه تأسیس شد. در سال ۲۰۱۸، «هوراسیو کارتس» رئیس‌جمهور وقت پاراگوئه اعلام کرد که سفارت به قدس اشغالی منتقل خواهد شد اما چند ماه بعد از آن، «ماریو آبدو بنیتز» رئیس‌جمهور شد و سفارت پاراگوئه را به تل آویو برگرداند.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، در جریان دیدار روز سه شنبه (دیروز) رئیس‌جمهور جدید پاراگوئه با وزیر خارجه این رژیم، سانتیاگو پنا دعوت الی کوهن برای سفر به فلسطین اشغالی را پذیرفت.

به گزارش هاآرتص، در حال حاضر سفارت چهار کشور آمریکا، گواتمالا، هندوراس و کوزوو در قدس اشغالی قرار دارد و رژیم صهیونیستی در حال رایزنی با مجارستان برای انتقال سفارتش به قدس اشغالی است.

این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی با اشاره به مخالفت اتحادیه اروپا با انتقال سفارت مجارستان به قدس اشغالی افزود: «این اقدام احتمالاً باعث ایجاد جنجال در اتحادیه اروپا خواهد شد. اکثر اعضای اتحادیه اروپا گفته‌اند تا زمانی که اسرائیل با فلسطینیان به توافق صلح نرسد، اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسند».

فارس

پربیننده ترین خبرها