امیرعبداللهیان با ولیعهد سعودی دیدار کرد+ ویدیو

امیرعبداللهیان با ولیعهد سعودی دیدار کرد+ ویدیو
جمعه 27 مرداد 1402 - 14:25

وزیر امور خارجه کشورمان امروز (جمعه) با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه خبری العالم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جده با ولیعهد سعودی دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیانوزیر امور خارجه کشورمان برای اولین بار پس از ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور به عربستان سعودی سفر کرده است.

سمیر شوهانی خبرنگار اعزامی العالم دیروز (پنجشنبه) طی گزارشی از ریاض خاطرنشان کرده بود که پس از کنفرانس خبری وزرای خارجه دو کشور، احتمال دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی وجود دارد.

هنوز جزییات دیدار امروز (جمعه) وزیر امور خارجه کشورمان با ولیعهد سعودی منتشر نشده است.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که دیروز (پنجشنبه)‌به دعوت فیصل بن‌فرحان وزیر خارجه عربستان به این کشور سفر کرده است، پس از دیدار و گفتگو با همتای سعودی و بازدید از سفارت ایران در ریاض، شامگاه پنجشنبه به جده عزیمت کرد و امروز (جمعه) با محمد بن‌سلمان ولی‌عهد سعودی دیدار کرد.

بنابر گزارش خبرنگار العالم،‌ دیدار دیروز وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای سعودی خود، چهارمین دیدار در کمتر از 6 ماه گذشته بوده است که به ترتیب در پکن، کیپ تاون آفریقای جنوبی، تهران و چهارمین دیدار در ریاض پایتخت عربستان صورت گرفت.

سمیر شوهانی خبرنگار اعزامی شبکه خبری العالم گزارش داد: نشست خبری وزرای امور خارجه ایران و عربستان بر آخرین وضعیت توسعه روابط دوجانبه و همکاری‌ در زمینه‌های مورد علاقه فیمابین و همچنین تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و جهان اسلام متمرکز بود.

در آن دیدار بر لزوم ارتقای سطح روابط اقتصادی به ویژه فعال‌سازی بخش خصوصی و تبادل هیأت‌های اقتصادی و بازرگانان دو کشور تاکید شد. دو طرف همچنین علاوه بر تاکید بر توسعه روابط سیاسی، خواستار گسترش همکاری های امنیتی و اقتصادی و اجرای قراردادهای امضا شده در بیش از دو دهه شدند.

پربیننده ترین خبرها