فرمانده نیروی دریایی ارتش:

امنیت در مرزها برقرار است/ زوار اربعین با مشکل امنیتی روبرو نمی‌شوند

امنیت در مرزها برقرار است/ زوار اربعین با مشکل امنیتی روبرو نمی‌شوند
شنبه 28 مرداد 1402 - 15:59

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه همرزمان من در سه منطقه سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان با تشکیل ستادهایی توانسته‌اند امنیت را برقرار کنند، گفت: قطعا زوار با مشکل امنیتی طی مسیر پیاده‌روی اربعین روبرو نخواهند شد.

العالم - ایران ـ فرهنگی

امیر دریادار شهرام ایرانی در گفت‌وگو با برنامه «نیم روز» رادیو اربعین درباره اقدامات نیروی دریایی ارتش در دورهمی بزرگ اربعین که قدم به قدم، رفتن در سرزمین نور است، اظهار داشت: هر سال از کشورهای پاکستان، هندوستان و افغانستان زوار از طریق مرز زمینی وارد کشورمان می‌شوند که به کربلا سفر داشته باشند از این رو از سال گذشته تمهیداتی در موکب چابهار اندیشیده شده که امسال، تقویت می شود.

امیر ایرانی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح و فرمانده نیروی انتظامی در تامین ارتباطات مخابراتی و زیر ساخت ها تلاش خواهد کرد تا زوار ارتباط خوبی با خانواده هایشان در حین سفر برقرار کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به مقوله تامین امنیت زوار تصریح کرد: با وجودی که در خرمشهر مستقر هستیم، موکبی داریم که سال گذشته هم برقرار بود و امسال با توجه به حجم زوار، رونق این موکب بیشتر خواهد بود ضمن اینکه بیمارستان مجهزی نیز در این مسیر بر پا شده است که سعی داریم خدمات کافی را خدمت زوار داشته باشیم.

وی با اشاره به بحث گرمی هوا و گرمازدگی زوار خاطرنشان کرد: در این زمینه باید بیشتر توجه داشته باشیم و امکانات مناسبی را برای رفاه زوار فراهم کنیم تا به سلامت، این مسیر را که زمینه اتصال به ظهور است طی کنند و به مقصد برسند.

امیر ایرانی ادامه داد: زائران دلبسته به اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران با وفایشان، روز به روز بیشتر می‌شوند و ما معتقدیم که شهدا در کنارمان هستند و ما را در این مسیر تنها نمی‌گذارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: این نیرو در حوزه دریا استقلال دارد و امنیت خوبی را تامین کرده است. همچنین همرزمان من در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان با تشکیل ستادهایی توانسته‌اند امنیت را برقرار کنند و قطعا زوار با مشکل امنیتی در طی مسیر روبرو نخواهند شد.

امیر ایرانی با اشاره به تحریکات دشمن طی چند روز گذشته در حرم شاهچراغ (ع) ادامه داد: این حرکت جاهلانه‌ای بود که توسط یک بسیجی دفع شد. و من از این تریبون اعلام می‌کنم که همه با خیال راحت در راهپیمایی عظیم اربعین حضور داشته باشند و دغدغه‌شان رساندن پرچم ولایت به دست آقا و مولایمان امام زمان (عج) باشد.

به گزارش ایرنا، وی در پایان تأکید کرد: این همایش بزرگ به سلامتی و بهتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها