تخلیه نفتکشی که گمان می‌رود حامل نفت تحریم‌شده ایران باشد، در نزدیکی تگزاس آغاز شد

تخلیه نفتکشی که گمان می‌رود حامل نفت تحریم‌شده ایران باشد، در نزدیکی تگزاس آغاز شد
يکشنبه 29 مرداد 1402 - 09:23

به باور تحلیلگران، محموله این کشتی احتمالا توسط مقامات آمریکایی توقیف شده است.

العالم - آسیا

به نقل از آسوشیتدپرس، داده‌های ردیابی نشان می‌دهد یک نفتکش آمریکایی که مدت‌ها مظنون به حمل نفت خام تحریم‌شده ایران بود، اواخر روز شنبه تخلیه محموله خود را در نزدیکی تگزاس آغاز کرد. این در حالی است که تهران درباره تخلیه احتمالی این نفتکش ابراز ناخرسندی کرده است.

سرنوشت محموله کشتی سوئز راجان در بحبوحه تنش‌های گسترده‌تر بین ایالات متحده و ایران همچنان نامشخص است، حتی در شرایطی که تهران و واشینگتن برای آزادسازی چندین میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران تلاش می‌کنند.

پیش از این، ایران هشدار داده بود کسانی که در تخلیه این محموله نفتی مشارکت دارند باید انتظار دریافت هرگونه واکنشی از سوی تهران را داشته باشند. نیروی دریایی ایالات متحده در هفته‌های اخیر حضور خود را به شکلی ملموس در خاورمیانه افزایش داده است.

داده های ردیابی کشتی که توسط آسوشیتدپرس تجزیه و تحلیل شده است نشان می‌دهد سوئز راجان با پرچم جزایر مارشال در حال انتقال نفت در قالب کشتی به کشتی، به نفتکش دیگری به نام "Mr Euphrates" در نزدیکی گالوستون، تگزاس، در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی هیوستون است.

مقامات ایالات متحده و مالکان سوئز راجان، شرکت Oaktree Capital Management مستقر در لس آنجلس، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

این نفتکش ماه‌ها در دریای چین جنوبی در سواحل شمال شرقی سنگاپور حضور داشت و سپس بدون هیچ توضیحی به سوی خلیج مکزیک حرکت کرد. تحلیلگران معتقدند محموله این کشتی احتمالا توسط مقامات آمریکایی توقیف شده است، اگرچه هنوز هیچ سند حقوقی و دادگاهی در مورد آن وجود ندارد.

تاخیر در تخلیه محموله سوئز راجان برای دولت بایدن نیز به یک دردسر سیاسی تبدیل شده بود، زیرا کشتی ماه‌ها در خلیج مکزیک سرگردان بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها