سفیر ایران با استاندار دیالی عراق درباره روند خدمات به زائران اربعین دیدار کرد

سفیر ایران با استاندار دیالی عراق درباره روند خدمات به زائران اربعین دیدار کرد
دوشنبه 30 مرداد 1402 - 17:52

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در دیدار با استاندار استان دیالی عراق هم مرز با ایران، در جریان خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) قرار گرفت.

العالم - ایران ـ سیاسی

«محمد کاظم آل صادق » صبح امروز وارد استان دیالی عراق شد و از نزدیک در جریان امور خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در این استان همرز با جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سفیر کشورمان مورد استقبال «مثنی التمیمی» استاندار دیالی قرار گرفت و طرفین در نشستی درباره ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی که از طریق این استان به شهر مقدس کربلا عزمیت می کنند، تبادل نظر کردند.

سفر آل صادق همراه با استاندار دیالی به منطقه صفر مرزی خسروی و دیدار با مسئولان استان های مرزی دو سوی مرز و گذرگاه مرزی ادامه خواهد یافت تا از نزدیک در جریان امور قرار گرفته و اوضاع را بررسی کنند.

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین و در مقابل آن مرز منذریه در عراق در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که در مسیر اصلی، با گذر از جاده بغداد (پایتخت عراق) و سپس استان الانبار به مرز البوکمال در سوریه رسیده و در نهایت به بنادر طرطوس و لاذقیه در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ کیلومتر و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت نسبتا کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

پربیننده ترین خبرها