مقام‌های آمریکایی: بدترین قسمت طوفان هیلاری در راه است

مقام‌های آمریکایی: بدترین قسمت طوفان هیلاری در راه است
دوشنبه 30 مرداد 1402 - 18:40

مقام‌های ایالت کالیفرنیا درحالیکه طوفان استوایی موسوم به «هیلاری» اثرات مخربی را در چند روز گذشته در آمریکا داشته است، اعلام کردند که هنوز بدترین قسمت این طوفان در راه است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی نیوز، گوین نیوسوم فرماندار ایالت کالیفرنیا یک وضعیت اضطراری در اغلب مناطق کالیفرنیای جنوبی اعلام و اضافه کرده است که هشدارهای سیل شدید همچنان برای ساعات اولیه روز دوشنبه به وقت محلی در این ایالت غربی ادامه دارد.

خدمات هواشناسی ملی آمریکا هشدار بارش باران بی‌سابقه و تاثیرهای احتمالا مرگبار طوفان هیلاری را صادر کرده است. طبق اعلام این اداره، تا عصر دیروز (یکشنبه) به وقت محلی چندین بار رکورد میزان بارندگی روزانه در منطقه لوس آنجلس شکسته شد.

طوفان رده چهار هیلاری در حال تبدیل شدن به اولین طوفان استوایی در جنوب کالیفرنیا از سال ۱۹۳۹ تاکنون بوده و هشدار شدید آب و هوایی در این بخش از آمریکا صادر شده است.

مقام‌های سن‌دیگو و خدمات هواشناسی آمریکا از شهروندان خواستند در خانه بمانند چرا که هنوز بدترین قسمت طوفان استوایی هیلاری در راه است.

کلی مارتینز کلانتر شهرستان سن‌دیگو اعلام کرد که مقام‌ها آمادگی لازم برای طوفان بی‌سابقه را دارند با اینحال نیاز است که جوامع نیز کمک کنند.

وی اضافه کرد: باید در خانه بمانیم. باید واقعا این هشدار را بدهیم که بدترین قسمت طوفان هنوز نیامده است.

به گزارش ایرنا،‌ طبق گزارش اداره هواشناسی آمریکا از روز جمعه در ساعت پنج بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا، طوفان هیلاری به یک طوفان بزرگ رده چهار تبدیل شده است، که می تواند باعث وزش تندباد با سرعت ۱۳۰ مایل در ساعت شود. یک الگوی آب و هوایی بسیار غیرمعمول در سراسر آمریکا در حال گسترش است.

پربیننده ترین خبرها