چین در بخش انرژی هسته ای با عربستان همکاری می کند

چین در بخش انرژی هسته ای با عربستان همکاری می کند
شنبه 4 شهريور 1402 - 11:20

سخنگوی وزارت امور خارچه چین تایید کردکه کشورش قصد دارد در زمینه ایجاد تاسیسات تولید انرژی هسته ای در عربستان سعودی، با این کشور همکاری کند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش تارنمای خبری وزارت امورخارجه چین،وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین خبر رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال را مبنی بر اینکه چین قصد دارد برای عربستان نیروگاه هسته ای بسازد، تایید کرد و گفت: چین و عربستان شرکای جامع و راهبردی یکدیگر هستند و چین به همکاری های دوجانبه با عربستان در زمینه های گوناگون از جمله در حوزه انرژی هسته ای ادامه می دهد و البته در این مسیر به مقررات بین المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نیز پایبند خواهد بود.

رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال به تازگی گزارش داده است که شرکت ملی هسته ای چین (CNNC) پیشنهاد ساخت یک نیروگاه هسته ای در عربستان در نزدیکی مرز با قطر و امارات متحده عربی را داده است.

پکن و ریاض در سال های اخیر روابط خود را گسترش داده اند که این امر نگرانی واشنگتن را برانگیخته است.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در زمستان سال گذشته برای شرکت در نشست تجاری دو روزه اعراب و چین در ریاض سفر کرد و دو کشور نیز در ماه ژوئن قراردادهای سرمایه گذاری در مجموع به ارزش ۵۶ میلیارد دلار امضا کردند.

به گزارش ایرنا،‌ چین در سال های اخیر به دنبال مشتریان خارجی برای ساخت تجهیزات تولید انرژی هسته ای بوده است.

عربستان سعودی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان،در سال های اخیر در حال بررسی راههایی برای کاهش وابستگی از سوخت های فسیلی بوده و توسعه صنعت انرژی هسته ای را در دستور کار دارد.

پربیننده ترین خبرها