یک نظامی ترکیه در شمال عراق کشته شد

یک نظامی ترکیه در شمال عراق کشته شد
شنبه 4 شهريور 1402 - 13:57

وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یکی از نظامیان دیگر این کشور در شمال عراق خبر داد.

العالم - عراق

به گزارش رسانه های عراق، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر انفجار یک ماده انفجاری دست‌ساز کار گذاشته شده توسط گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» در منطقه عملیات «پنجه - قفل» یکی از نظامیان ترکیه به شدت مجروح شد.

این بیانیه اشاره کرده که این نظامی ترکیه ای به نام "سلجوق" بلافاصله به بیمارستان منتقل شد، اما به رغم تمام تلاش های پزشکی، وی بر اثر شدت جراحات جان باخت.

وزارت دفاع ترکیه پنجشنبه نیز در بیانیه‌ای از کشته شدن یک نظامی خود در شمال عراق خبر داده بود.

این وزارتخانه در این باره اعلام کرده بود: تروریست‌های حزب کارگران کردستان به پایگاه نیروهای این کشور در شمال عراق حمله کردند و درپی این حمله گروهبان «علی دمیر» به شدت مجروح شد و با تمام تلاش‌هایی که در بیمارستان برای نجاتش صورت گرفت؛ اما نتوانستیم او را نجات دهیم.

ترکیه طی هفته‌های اخیر بارها مناطق مختلف استان دهوک را به بهانه مبارزه با عناصر پ.ک.ک هدف حملات خود قرار داد.

به گزارش ایرنا،‌ ترکیه از ۱۷ آوریل ۲۰۲۲ عملیات «پنجه - قفل» را به بهانه مقابله با عناصر گروه کارگران کردستان (پ. ک. ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد در مناطق متینا، الزاب و افشین - باسیان در شمال عراق آغاز کرده است.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق نقض حاکمیت این کشور و اشغالگری خوانده است و از نیروهای ترکیه خواسته است که خاک این کشور را ترک کنند.

پربیننده ترین خبرها