تنبیه جنجال برانگیز معلم هندو برای آزار کودک مسلمان

تنبیه جنجال برانگیز معلم هندو برای آزار کودک مسلمان
يکشنبه 5 شهريور 1402 - 10:56

ویدیویی از یک مدرسه‌ای در هند نشان می دهد که یک معلم هندو به دانش آموزان خود دستور می‌دهد که همکلاسی مسلمان خود را به دلیل ندانستن پاسخ یک سوال کتک بزنند.

العالم - آسيا

در این کلیپ که در مدرسه ابتدایی «نیها» اوتار پرادیش، شمال هند گرفته شده، تریپتا تیاگی معلم مدرسه را نشان می‌دهد که پشت میزش نشسته است و دانش‌آموزان به نوبت، هم کلاسی خود را می‌زنند و به آنها می‌گوید: «چرا او را آرام می زنید؟ محکم بزنید به کمرش؛ بزنید تا سرخ شود

همچنین صدای معلم در این کلیپ شنیده می‌شود که می گوید «همه بچه های مسلمان باید بروند»

محمد التماش کودک (7 ساله) در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: این صحنه یک ساعت طول کشید، تنها به این دلیل که نتوانسته به یکی از سوالات پاسخ صحیح بدهد.

والدین این کودک گفتند: این حادثه روز پنجشنبه در روستای کوباپور رخ داده است.

مادرش یکی از کودکان می‌گوید: پسرم با گریه به خانه آمد، ضربه روحی خورده است، این روش برخورد با کودکان نیست.

پدر یکی از دانش‌آموزان گفت: " این معلم از همکلاسی های پسرم خواست که یکی یکی به او سیلی بزنند. معلم کار خود را اینگونه توجیه کرد که پسرم درس هایش را حفظ نکرده است. درس پسرم خوب است. نمی فهمم چرا با او این گونه رفتار شده است.»

وی افزود: من تصمیم گرفتم پسرم را از این مدرسه بیرون بیاورم. من نمی خواستم به پلیس شکایت کنم زیرا نمی خواهم هر از گاهی پلیس یا دادگاه با من تماس بگیرند، نمی خواهم وارد این موضوعات بشم .

مدرسه ای که این حادثه در آن رخ داد برای توجیه این اقدام اعلام کرد این معلم معلول است و نمی تواند بلند شود، به همین دلیل از دانش آموزان خواست که از طرف او همکلاسی خود را بزنند.

پلیس محلی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این معلم را به " ضرب و شتم دانش آموز در حین تکرار عبارات دینی" متهم کرد.

این کلیپ در میان خشم گسترده مسلمانان منتشر شد و فعالان آن را «تبعیض مذهبی در مدارس» توصیف کرده و خواستار اتخاذ تدابیر قانونی فوری و مجازات معلم به خاطر این رفتار شدند

مسلمانان نزدیک به یک پنجم از جمعیت 235 میلیونی اوتار پرادش را تشکیل می دهند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها