ممنوعیت عبای اسلامی برای دختران مسلمان؛

استاد عرب حقوق سیاسی: جنگ واقعی در فرانسه علیه مسلمانان در جریان است

استاد عرب حقوق سیاسی: جنگ واقعی در فرانسه علیه مسلمانان در جریان است
دوشنبه 6 شهريور 1402 - 17:04

یک استاد عرب حقوق سیاسی گفت: از موارد تمسخر آمیز قضا و قدر این است که فرانسه مدعی احترام به آزادی، حقوق بشر و زنان است، اما سه دهه است که با جلوگیری از  مظاهر اسلامی در جامعه با اسلام و مسلمانان مبارزه می کند.

العالم - اروپا

عماد الدین حمرونی، استاد حقوق سیاسی درگفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: در فرانسه جنگ واقعی علیه مسلمانان در جریان است و تلاش می شود موضوعات دینی به درگیری سیاسی تبدیل شود و این نبردی است که توسط انجمن ها، نهادها وبرخی از احزاب چپ و راست در حال انجام است.

حمرونی خاطرنشان کرد،‌ ممنوعیت پوشیدن عبای اسلامی برای دختران دانش آموز یک موضوع سیاسی تلقی می شود نه آزادی، زیرا فرانسه همواره شعار ضد اسلام و ضد مسلمانان را مطرح می کند.

وی افزود: تصمیم وزیر آموزش و پرورش فرانسه مبنی بر ممنوعیت پوشیدن عبا مانع از ورود جوانان مسلمان فرانسوی به جامعه اروپا و فرانسه می شود و این اقدامی کاملاً سیاسی است، نه یک تصمیم قانونی بلکه در راستای عدم احترام به قوانین اروپا است و با حقوق بشر و حقوق زنان در تضاد است.

این استاد حقوق سیاسی خاطرنشان کرد: گروههای همجنس گرا به دنبال عفاف نیستند، بلکه خواهان گسترش فساد و مفاهیم هم جنس گرایی و غیره در جامعه غربی به ویژه فرانسه هستند، اولویت های آموزش در فرانسه حجاب و عباء نیست. بهتر بود وزیر آموزش و پرورش ابتدا به حمایت از آموزش و پرورش، معلمان و دانش آموزان نه محدودیت آزادی دانش آموزان مسلمان توجه می کرد.

گابریل آتال وزیر آموزش فرانسه اخیرا از تصمیم خویش مبنی بر ممنوعیت پوشیدن عبای اسلامی برای دانش آموزان دختر مسلمان در مدارس دولتی و مؤسسات آموزشی خبر داد.

مقامات فرانسه سال 2004 حجاب را در مدارس و سال 2010 پوشش حجاب را در اماکن عمومی با وجود مخالفت جامعه مسلمانان که پنج میلیون نفر هستند، ممنوع کردند.

پربیننده ترین خبرها