گزارش العالم از رنج دانش آموزان فلسطینی در آغاز سال تحصیلی جدید

گزارش العالم از رنج دانش آموزان فلسطینی در آغاز سال تحصیلی جدید
دوشنبه 6 شهريور 1402 - 23:12

دانش آموزان فلسطینی علیرغم حملات اشغالگران و تخریب مدارس تلاش می کنند به مسیر تحصیل و پیشرفت خود به ویژه در منطقه موسوم به جیم ادامه دهند.

العالم فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در فلسطین، سال تحصیلی همواره در سرتاسر جهان، با اشتیاق و تمایل دانش آموزان به نشستن بر صندلی ها به امید آینده ای بهتر، آغاز می شود اما در سرزمین های اشغالی سال تحصیلی با عذاب دانش آموزان و دانشجویانی آغاز می شود که نمی دانند آیا در مکان های برخورد با اشغالگران یا در مناطق جیم مدارس خود را باز می بینند یا بر باید بر تلی از خاک و مخروبه های آن بنشینند.

در الخان الاحمر مدرسه ای وجود دارد که مدیران آن تلاش می کنند آن را در قالب مدارس به اصطلاح تاب آور حفظ کنند، مدرسه از لاستیک و گل در منطقه ای ساخته شده است که اشغالگران سعی در اخراج ساکنان آن دارند، اما ساکنان اینجا به همه چیز متوسل می شوند تاراهی برای ماندن بیابند.

سال تحصیلی فلسطینیانکودکان اینجا سعی می کنند بر ترس ها غلبه و مسیر تحصیلی خود را طی کنند. از مسافت های طولانی زیر نور آفتاب سوزان گرفته تا حمله شهرک نشینان و نظامیان اشغالگر به آنها ، تا نامناسب بودن ساختمان ها برای زندگی، تا تهدید تخریب مدرسه توسط اشغالگران. این ترس همه کودکانی است که ده سال بیشتر ندارند.

پربیننده ترین خبرها