رسوایی بزرگ رژیم صهیونیستی

رسوایی بزرگ رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 9 شهريور 1402 - 10:18

وسوسه های سیری ناپذیر رژیم اشغالگر و نقشه کشیدن های آنها برای ملت های مسلمان منطقه، این بار در لیبی کار دست آنان داد به طوری که با دست خودشان احساسات ضد صهیونیستی مردم این کشور را به شدت جریحه دار کردند.

العالم ـ کشکول
رژیم صهیونیستی مدتی است که دنبال عادی سازی روابط با کشورهای مسلمان در منطقه است و در این مسیر هزینه و تلاش های زیادی کرده است تا به مهاجرانی که از کشورهای دیگر جمع و به فلسطین اشغالی منتقل کرده است، روحیه بخشیده و به شهرک نشینان مایوس ثابت کند که بالاخره مسلمانان رژیم ما را به عنوان یک کشور جدید و مستقل پذیرفته و اوضاع رو به بهبود است و از یاس و نا امیدی و ترس حاکم در دل آنها بکاهد.

در همین زمینه چندی پیش رژیم صهیونیستی دیداری مخفیانه بین «ایلی کوهن»، وزیر امورخارجه این رژیم و خانم «نجلا المنقوش»، همتای لیبیایی وی برگزار کرد اما سران این رژیم پس از مدتی تصمیم گرفتند که لا اقل برای کاربرد داخلی و روحیه دادن به شهرک نشینان مهاجر، موضوع را علنی کنند، لذا اعلام شد که چنین دیداری صورت گرفته و این دیدار بر «تلاش‌های فعلی برای پیشبرد روند عادی‌سازی با سایر کشورهای عربی و اسلامی در آینده نزدیک» تأثیر خواهد گذاشت.

رژیم اشغالگر که می داند ملت های مسلمان منطقه همواره طرفدار مردم تحت ستم فلسطین هستند؛ اما این بار نقشه اش برای به انفعال کشاندن افکار عمومی و قراردادن مردم لیبی در برابر عمل انجام شده، ناکام ماند و با دست خودشان احساسات ضد صهیونیستی مردم لیبی را به شدت جریحه دار کردند.

آنها با این کار خطای فاحشی را مرتکب شدند، انتشار خبر این دیدار همانا و اعتراضات شدید مردم مسلمان لیبی همانا. به دنبال اقدام رژیم صهیونیستی در بوق و کرنا کردن دیدار وزیر خارجه این رژیم با همتای لیبیایی خود، مردم خشمگین لیبی به خیابانها ریختند، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و دولت لیبی نیز نجلاء المنقوش را از مقام وزارت خارجه برکنار و او نیز به ترکیه فرار کرد اما با اعتراض مردم مسلمان ترکیه نیز مواجه و از آنجا مجبور به فرار به لندن پایتخت انگلیس شد، همان کشوری که عامل اصلی ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی درمنطقه خاورمیانه است.

هوشمندی مردم مسلمان لیبی و ترکیه در این ماجرا، عرصه را بر صهیونیست های اشغالگر بیش از همیشه تنگ تر کرده و آنها را در بدترین شرایط ممکن قرار داده است. در حال حاضر حتی بسیاری از ثروتمندان عضو ایپک (کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل) هم دیگر از حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی نا امید و دلسرد شده اند و کم کم در حال راهکارهای جایگزین هستند.

این واقعه یک بار دیگر نشان داد که اتحاد مسلمین چه شیعه و چه اهل سنت در مقابل دشمن اشغالگر، پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی برای کم کردن شر آن از سر ملت فلسطین و مسلمانان منطقه است.

*هاشم کامکار مدرس دانشگاه

پربیننده ترین خبرها