نیجر فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی را متوقف کرد

نیجر فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی را متوقف کرد
جمعه 10 شهريور 1402 - 12:32

نیامی شامگاه پنجشنبه از تعلیق کلیه فعالیت‌ سازمان‌های بین‌المللی، غیردولتی و آژانس‌های سازمان ملل متحد در مناطق «عملیات نظامی» به دلیل شرایط امنیتی کنونی خبر داد.

العالم-افريقا

وزارت کشور نیجر در بیانیه‌ای که توسط رادیو ملی این کشور منتشر شد، اعلام کرد: با توجه به وضعیت امنیتی فعلی، این وزارتخانه به سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های غیردولتی ملی و بین‌المللی و آژانس‌های سازمان ملل متحد حاضر در نیجر اطلاع می دهد که کلیه فعالیت ها یا تحرکات در مناطق عملیاتی به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.».

روزنامه بورکینا 24 گزارش داد شورای وزیران بورکینافاسو پیش نویس قانون اعزام نیرو به نیجر را تصویب کرد.

قاسم کولیبالی، وزیر دفاع بورکینافاسو نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که اعزام نیرو به نیجر باعث تقویت مبارزه با تروریسم می شود و امنیت نیجر، امنیت بورکینافاسو است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نسبت به عواقب مداخله نظامی ایکواس در نیجر هشدار داد و گفت: هرگونه مداخله نظامی کشورهای غرب آفریقا در این کشور برای هزاران نفر ویرانگر خواهد بود

نیجر پایان ژوئیه گذشته،شاهد کودتایی بود، که به سرنگونی محمد بازوم رئیس جمهور منجر شد و این حرکت با شکست امنیتی، اقتصادی و اجتماعی بازوم توجیه شد.

عبدالفتاح موسی کمیسر صلح و امنیت نظامی وابسته به ایکواس 18 آگوست، پس از نشست روسای ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای این گروه، تاریخ مشخصی را برای آغاز مداخله نظامی در نیجر اعلام کرد، اما هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها