رئیس گذرگاه مرزی مهران: بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر از این گذرگاه عبور کردند

جمعه 10 شهريور 1402 - 22:32

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از پایانه مرزی مهران، سیر عبور زائران ایرانی از  گذرگاه مرزی مهران به سمت کربلای معلی به منظور بزرگداشت اربعین امام حسین (علیه السلام) بسیار روان است.

العالم ایران

مهندس مجتبی زینلی رئیس گذرگاه مرزی مهران در خصوص روانی تردد زائرین ایرانی و اقدامات انجام شده در این خصوص و شمار زائرانی که عبور کرده اند به خبرنگار العالم گفت: از ابتدای ماه صفر بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر از این گذرگاه که به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده عبور کرده اند.

زینلی با اشاره به افزایش شمار گیت های تردد در این گذرگاه به چهار عدد گفت: صدور گذرنامه و ویزای زائران تنها چند ثانیه طول می کشد که این امر در روانی حرکت زائران نقش بسیار زیادی دارد.

زینلی درباره شمار زائرانی که از این گذرگاه عبور کرده اند، گفت: روزانه 240 هزار زائر از این گذرگاه عبور می کنند و پیش بینی می کنیم که یک میلیون و 900 هزار زائر از این گذرگاه عبور کنند، این گذرگاه یک گذرگاه مهم برای زائران است زیرا نزدیک‌ترین نقطه به شهر مقدس کربلاست و زیرساخت‌های خوب زوار را به عبور از این گذرگاه تشویق می‌کند.

زائران ایرانی همچنان از طریق گذرگاه های مرزی ایران راهی عراق می شوند تا برای شرکت در مراسم بزرگداشت زیارت اربعین امام حسین (علیه السلام) به استان کربلا برسند.

پربیننده ترین خبرها