قسد در شرق سوریه حکومت نظامی اعلام کرد

قسد در شرق سوریه حکومت نظامی اعلام کرد
شنبه 11 شهريور 1402 - 00:58

نیروهای دمکراتیک سوریه موسوم به قسد جمعه شب قانون منع رفت و آمد را در شرق سوریه به اجرا گذاشتند.

العالم-سوریه

قسد اعلام کرد که این تصمیم در حومه دیرالزور و از ساعت پنج صبح فردا (شنبه) و به مدت ۴۸ ساعت اجرا خواهد شد.

این تصمیم در حالی گرفته شد که درگیری‌های شدید میان شبه نظامیان «قسد» با عشایر عرب و افراد مسلح موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» (وابسته به قسد) برای ششمین روز متوالی ادامه دارد.

درگیری‌های امروز (جمعه) بین شبه نظامیان «قسد» با عشایر عرب و افراد مسلح موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» (وابسته به قسد) در مناطق «ذیبان»، «العزبه»، «البصیره»، «الطیانه» و «جدید بکاره» روی داده است و در جریان آن چندین نفر از طرف های درگیری کشته یا زخمی شدند.

گزارش ها در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که ده‌ها خودروی زرهی ساخت آمریکا در جریان درگیری بین شبه‌نظامیان گروه مسلح «نیروهای دموکراتیک سوریه » (قسد SDF) و عناصر مسلح وفادار به قبایل عرب در حومه دیرالزور سوختند.

پس از دستگیری روز یکشنبه احمد الخبیل معروف به «ابو خوله» فرمانده گروه مسلح «شورای نظامی دیرالزور»، درگیری‌ها میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» و افراد مسلح وفادار به طوایف عرب در حومه دیرالزور شدت گرفت.

ابو خوله ریاست «شورای نظامی دیرالزور» را بر عهده داشت و همچنین یکی از فرمانده برجسته عرب در «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بود.

در پی درگیری‌های چند روزه بین «قسد» و «شورای نظامی دیرالزور» به عنوان دو گروه شبه نظامی رقیب تحت حمایت واشنگتن در شرق سوریه، ارتش ایالات متحده آمریکا خواستار توقف این درگیری ها شد و هشدار داد که این درگیریها می تواند به احیای مجدد گروه تروریستی داعش کمک کند.

پربیننده ترین خبرها