ادعای اوکراین: پهپادهای روسیه در رومانی سقوط کردند

ادعای اوکراین: پهپادهای روسیه در رومانی سقوط کردند
دوشنبه 13 شهريور 1402 - 15:55

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین مدعی شده است که پهپادهای ارتش روسیه در جریان عملیات شب گذشته در قلمرو رومانی سقوط کردند و منفجر شدند.

العالم - اروپا

«اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین امروز (دوشنبه) مدعی شد که پهپادهای روسیه در نیمه‌شب گذشته (یکشنبه) در قلمرو رومانی سقوط کردند و منفجر شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین امروز با استناد به سرویس گارد مرزی دولتی اوکراین مدعی شد که پهپادهای روسیه نیمه‌شب گذشته در جریان حمله گسترده پهپادهای روسیه در نزدیکی شهر بندر «ازمائیل»، در قلمرو رومانی سقوط کردند و منفجر شدند.

نیکولنکو همچنین مدعی شده است که پهپادهای ارتش روسیه از نوع پهپادهای ایرانی «شاهد» بوده است اما سند و مدرکی برای این ادعا ارائه نکرد.

به گزارش فرس، در ماههای اخیر، اوکراین به همراه متحدان غربی این کشور بارها مدعی شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران از طریق ارسال پهپاد به روسیه، در جنگ اوکراین مشارکت کرده است اما این در حالی است که جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده که بحث ارسال پهپاد به روسیه مربوط به قبل از جنگ اوکراین است و اکنون تهران از نحوه استفاده این پهپادها اطلاعی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این ارتباط با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که مخالف جنگ اوکراین و استمرار آن است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که از درد و رنج مردم اوکراین بسیار متأسف است و بر ضرورت یافتن راهکاری سیاسی برای پایان بخشیدن به آن در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید دارد و آماده است برای تحقق آن مساعدت کند.

مقام‌های روسیه تاکنون به این خبر و ادعاهای مقام‌های اوکراینی واکنش نشان نداده‌اند.

پربیننده ترین خبرها