بازدید نخست وزیر عراق از روند خدمات رسانی به زوار حسینی در کربلا

بازدید نخست وزیر عراق از روند خدمات رسانی به زوار حسینی در کربلا
سه شنبه 14 شهريور 1402 - 21:36

السودانی، نخست‌وزیر عراق با هدف نظارت بر طرح امنیتی- خدماتی ویژه اربعین وارد کربلا شد.

العالم - عراق

براساس گزارش الفرات نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق برای نظارت بر طرح امنیتی- خدماتی ویژه اربعین وارد کربلا شد.

از سوی دیگر رزاق محیبس السعداوی، وزیر راه و ترابری عراق به اتاق عملیات ترابری ناظر بر طرح خدماتی ویژه اربعین دستور داد که برای موج برگشت زوار به حالت آماده‌باش در بیایند.

وزارت راه و ترابری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزاق محیبس السعداوی، وزیر راه و ترابری عراق به اتاق عملیات ترابری به ریاست حازم الحفاظی معاون امور اداری وزیر دستور داد که تمام تلاش خود برای آمادگی جهت عملیات برگشت انبوه زوار از کربلا به سوی استان‌های مرکزی و جنوبی و گذرگاه‌های مرزی عراق را به کار ببندد.

این نهاد عراقی در ادامه افزود: با رسیدن به اوج مراسم اربعین در روز چهارشنبه، السعداوی دستور داد تا برخی از اتوبوس‌های شرکت مسافربری دولتی عراق و اتوبوس‌های کشورهای دیگر جهت مشارکت در عملیات بازگشت زوار، از مبادی ورودی کشور به کربلای معلی منتقل شوند.

وی تاکید کرد: طرح خدماتی ویژه اربعین باید با موفقیت به پایان برسد.

وزارت راه و ترابری عراق طرح خدماتی امسال این وزارت‌خانه به زوار اربعین حسینی را گسترده‌ترین طرح وزارت راه و ترابری این کشور دانست که با مشارکت تمامی ارگان‌های این دستگاه جهت خدمت به زوار در حال انجام است.

این نهاد عراقی اعلام کرد که در طرح خدماتی ویژه اربعین این وزارت‌خانه، ۷۰۰ اتوبوس، هزاران خودروی سواری، ۲۰ قطار، ۵۰ کشتی و ۲۹ قایق مشارکت داشته‌اند و بخشی از زوار نیز از طریق هوایی به این زیارت مشرف شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها