ادامه محاصره تحمیلی و باج خواهی آمریکا از مردم یمن

ادامه محاصره تحمیلی و باج خواهی آمریکا از مردم یمن
چهارشنبه 15 شهريور 1402 - 12:09

ناظران امور منطقه بر این باورند که آمریکا از کارت بشردوستانه برای اعمال فشار بر یمن و پیشبرد سیاست های خود استفاده می کند و این در حالی است که آتش بس پایان یافته و ناظران مرحله جدیدی را برای آن پیش بینی می کنند.

العالم _ نظرکده

علی الدیلمی، وزیر حقوق بشر در دولت نجات ملی یمن گفت که سازمان ملل متحد در رابطه با پرونده یمن به شدت شکست خورده است.

الدیلمی افزود: سازمان ملل می توانست از ابتدای تجاوز به یمن نقش مناسبی ایفا کند. وی با اشاره به اینکه نقش سازمان ملل متحد حفاظت از غیرنظامیان و قرار ندادن آنها در معرض خطر یا محاصره است، تاکید کرد: سازمان ملل پرونده های بشردوستانه را رها کرده و بر پرونده های سیاسی متمرکز شده است.

وزیر حقوق بشر در دولت نجات ملی یمن تصریح کرد که کویت در مورد جنگ اقتصادی که ممکن است مردم یمن را هدف قرار دهد، هشدار داده و این دقیقا همان اتفاقی است که رخ داده است.

الدیلمی گفت: ایالات متحده به دلیل منافع خود و شرکایش که آنها را بر حقوق بشر ترجیح می دهد، عامل اصلی کاهش کمک ها به مردم یمن است.

وی افزود: یمن از ظرفیت های اقتصادی بالایی برخوردار است و صنعا خواستار آزادی این ظرفیت ها از قید و بندهایی است که آمریکا برای آن ایجاد کرده است.

عبد شبیب، محقق سیاسی و کارشناس امور منطقه نیز گفت که آمریکا می خواهد از طریق سازمان ملل کارت غذا را به کارت فشار و باج خواهی تبدیل کند.

شبیب خاطرنشان کرد که با توجه به اصرار رهبری صنعا بر خواسته های خود، واشنگتن می خواهد شرایط آتش بس را به نفع خود تغییر دهد.

این محقق سیاسی افزود: وضعیت یمن اکنون در هاله ای از ابهام قرار دارد، زیرا آتش بس پایان یافته و همه گزینه ها در عرصه یمن روی میز است است و این نشان می دهد که آمریکا در حال حاضر بر مسئله یمن تمرکز کرده و نقش ائتلاف در حال پایان یافتن است. عبد شبیب گفت که به نظر می رسد آمریکا برای جنگ ترکیبی جدیدی در یمن آماده می شود.

پربیننده ترین خبرها