بازداشت 2 تن از مسئول ارشد حزب النهضه تونس

بازداشت 2 تن از مسئول ارشد حزب النهضه تونس
چهارشنبه 15 شهريور 1402 - 12:36

حزب النهضه تونس اعلام کرد که در تازه ترین موج بازداشت مخالفان، دو تن از رهبران برجسته این حزب بازداشت شده اند.

العالم - تونس

به گزارش رای الیوم، حزب النهضه تونس اعلام کرد، پلیس تونس منذر الونیسی، رئیس موقت حزب و عبد الکریم الهارونی را – که در این هفته تحت اقامت اجباری بود – بازداشت کرده است.

الونیسی پس از انتشار پیام های صوتی منسوب به وی در شبکه های اجتماعی بازداشت شده است. گفته می شود وی در این پیام ها برخی مقامات این حزب را به تلاش برای سیطره بر حزب و دریافت پول های غیر قانونی متهم کرده است.

دادستان کل تونس روز دوشنبه تحقیقاتی را درباره پیام های ضبط شده آغاز کرده است. الونیسی با انتشار ویدیویی در صفحه فیسبوک خود، این پیام ها را جعلی توصیف کرده است.

الهارونی، رئیس شورای عالی حزب النهضه است. این حزب بزرگ ترین حزب سیاسی در پارلمان تونس در سال 2021 بود که توسط قیس سعید رییس جمهوری فعلی این کشور، منحل شد.

پلیس تونس در آن سال راشد الغنوشی، رهبر النهضه و بزرگترین منتقد قیس سعید و شماری دیگر از مقامات این حزب را بازداشت کرد.

دولت تونس برگزاری نشست در همه دفاتر حزب النهضه را ممنوع اعلام کرده و پلیس همه دفاتر آن را بست.

در آن سال همچنین شمار دیگری از شخصیت های سیاسی برجسته که سعید را به کودتا متهم کرده بودند، دستگیر شدند. سعید این افراد را "تروریست، خائن و مجرم " توصیف کرد.

پیش از این به گفته منابع محلی طی روز سه شنبه نیز نیروهای امنیتی تونس حمادی الجبالی، نخست وزیر اسبق را بازداشت کرده بودند.

رادیو های خصوصی "موزاییک" و "شمس اف ام" هم اعلام کردند که نیروهای امنیتی تونس با حمله به منزل الجبالی در استان سوسه، وی را دستگیر کردند.

تا ساعت 9:25 به وقت محلی، مقامات تونسی درباره بازداشت الجبالی و اتهامات وی هیچ اظهار نظری نکرده اند.

الجبالی از اعضای جنبش النهضه است که از دسامبر 2011 تا فوریه 2013 نخست وزیر بود.

پربیننده ترین خبرها