ریاض: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ثبات را به منطقه باز می‌گرداند

ریاض: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ثبات را به منطقه باز می‌گرداند
پنج‌شنبه 16 شهريور 1402 - 19:24

معاون وزیر امور خارجه عربستان با تأکید بر حمایت کشورش از تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه، گفت که بازگشت سوریه به اتحادیه «ثبات را به منطقه باز می‌گرداند».

العالم - عربستان سعودی

به نقل از روزنامه عکاظ، «ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر امور خارجه عربستان امروز پنجشنبه که سومین نشست وزرای خارجه سعودی و ژاپن در مقر اتحادیه عرب در قاهره را برعهده داشت، تصریح کرد: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به تلاش‌ها برای حل بحران سوریه کمک می‌کند و ثبات را به سوریه و منطقه باز می‌گرداند و باعث حفظ امنیت و ثبات سوریه و هویت عربی و تمامیت ارضی این کشور می‌شود.

وی در ادامه بر پایبندی کشورش به کمک‌های انسان دوستانه تأکید و اعلام کرد که عربستان همه توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد. به گفته الخریجی، عربستان طی ۷۰ سال گذشته، ۹۵ میلیارد دلار هزینه کرده است و ۱۶۰ کشور جهان از این کمک‌های مالی، استفاده کرده‌اند.

معاون وزیر امور خارجه عربستان بر اهمیت صلح و ثبات در خاورمیانه تأکید کرد و افزود: ثبات منطقه گزینه راهبردی همه کشورهای عربی است و عربستان بر اساس «طرح صلح عربی» و تصمیمات بین‌المللی، خواستار تحقق «صلح» (سازش) عادلانه و جامع بین فلسطینیان و «اسرائیلی‌ها» (صهیونیستها) است به طوری که آرمان‌های ملت فلسطین برآورده شود.

وی همچنین گفت که عربستان تجاوزات و اقدامات یک‌جانبه و تحریکات مکرر «اسرائیل» را که مانع عملیات سازش می‌شود، محکوم می‌کند.

پربیننده ترین خبرها