کمبود اتوبوس‌ بین شهری همزمان با پیک بازگشت زائران اربعین در مهران

کمبود اتوبوس‌ بین شهری همزمان با پیک بازگشت زائران اربعین در مهران
جمعه 17 شهريور 1402 - 10:06

با افزایش برگشت قابل توجه زائران اربعین حسینی، تقاضا برای استفاده از اتوبوس‌های بین‌ شهری پایانه برکت در نقطه صفر مرزی افزایش چشم‌گیری داشته است و تعدادی از مردم در پایانه مسافربری مهران در انتظار اتوبوس هستند.

العالم _ اربعین

در چند روز گذشته صف طولانی اتوبوس‌های اعزامی برای انتقال زوار اربعین خبرساز شده بود اما همچنان به تعداد بیشتری از اتوبوس‌ها برای انتقال مسافران نیاز است.

چند صد تن از مسافران با یک پرواز ایلوشین از فرودگاه ایلام به تهران منتقل شدند، این پرواز ساعتی قبل در فرودگاه مهرآباد به زمین رسید. لزوم افزایش این پرواز‌ها ضروری به نطر می‌رسد.

تعداد قابل توجهی از زائران که از مرزهای دیگر از ایران خارج شدند به علت سهل الوصول بودن، کاهش کرایه تردد در عراق و امکانات بیشتر مهران، این مرز را برای بازگشت انتخاب کردند.

به گفته استاندار ایلام تردد(مجموع رفت و بازگشت) ایام اربعین این مرز از ۴ میلیون مسافر عبور کرد. آمار رسمی کل زائران اربعینی در کربلا نیز از افزایش حدود یک میلیون نفری حکایت دارد.

مشاهدات میدانی ترافیک محور مهران_ایلام را روان نشان می‌دهد. طبق آمار ستاد اربعین استفاده از خودرو شخصی در اربعین ۱۴۰۲ افزایش قابل توجهی داشته است.

البته مدیریت اتوبوس‌های بین شهری در مسیر رفت و ارتقا امکانات پایانه مرزی مهران مورد تمجید مردم قرار گرفته بود.

مدیریت ارز مسافرتی اربعین نیز نسبت به سال‌های گذشته ارتقا قابل توجهی داشت و رضایت قابل توجهی را جلب کرد.

پایانه‌ مرزی مهران ایران و زرباطیه عراق مهم‌ترین مسیر تردد زمینی مردم بین دو کشور دوست و همسایه در طول سال است.

فارس

پربیننده ترین خبرها