نظامیان رژیم اشغالگر شبانه به مسجدالاقصی یورش بردند

نظامیان رژیم اشغالگر شبانه به مسجدالاقصی یورش بردند
جمعه 17 شهريور 1402 - 11:42

نظامیان رژیم اشغالگر قدس، بامداد امروز با یورش به صحن مسجدالاقصی، برخی وسایل داخل این مکان مقدس را تخریب کردند.

العالم _ فلسطین

نظامیان رژیم صهیونیستی اواخر شب گذشته و بامداد امروز با سلاح و وسایل ضد شورش وارد صحن مسجدالاقصی شدند و ضمن درگیری با نمازگزاران برخی وسایل داخل مسجد را شکسته و تخریب کردند.

به نوشته وبگاه خبری شهاب نیوز، نظامیان اشغالگر از سمت باب الرحمه وارد صحن مسجد شدند و ضمن درگیری مختصر با نمازگزاران بدون اینکه هدف مشخصی داشته باشند شروع به تخریب برخی وسایل داخل مسجد کرده و سپس خارج شدند.

«محمد حماده» سخنگوی جنبش حماس در قدس اشغالی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که یورش نظامیان صهیونیستی به مصلای باب الرحمه در مسجدالاقصی و شکستن برخی وسایل در راستای «جنگ مذهبی» علیه قدس و مسجدالاقصی است.

او تأکید کرد که ملت فلسطین در برابر اقدامات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیستی در مسجدالاقصی دست بسته نخواهند نشست و از این مکان مقدس همواره دفاع خواهند کرد. او گفت که در نهایت این اراده مردم فلسطین است که پیروز خواهد شد.

یورش نظامیان به مسجدالاقصی که در برخی مواقع با حضور شهرک‌نشینان صورت می‌گیرد، هر از چندگاهی رخ می‌دهد که به گفته فلسطینی‌ها در راستای یهودی‌سازی این مکان مقدس است؛ با وجود اینکه طبق تمامی قطعنامه‌ها و اصول سازمان ملل مسجدالاقصی صرفا متعلق به مسلمانان است که تولیت آن نیز به اردن سپرده شده است.

تخریب گسترده خانه‌های فلسطینی‌ها، عدم صدور محور ساخت برای آن‌ها و در مقابل گسترش شدید شهرک‌سازی‌ها همگی مواردی است که در راستای یهودی‌سازی قدس شرقی و مسجدالاقصی محسوب می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها