معاون دبیرکل حزب الله: اسرائیل از اتفاقات عین‌الحلوه سود می‌برد/ گفت‌وگو و توافق تنها راه انتخاب رئیس جمهور لبنان است

معاون دبیرکل حزب الله: اسرائیل از اتفاقات عین‌الحلوه سود می‌برد/ گفت‌وگو و توافق تنها راه انتخاب رئیس جمهور لبنان است
يکشنبه 19 شهريور 1402 - 17:44

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اظهار تاسف از درگیری‌های اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه خاطرنشان کرد، این اتفاقات بدون تردید هیچ پیروزی نخواهد داشت و صرفا در راستای منافع رژیم اشغالگر است.

العالم - لبنان

به گزارش النشره، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه پناهندگان فلسطینی «عین الحلوه» در لبنان اظهار داشت: ما نسبت به درگیری‌های عین الحلوه بسیار متاسف هستیم زیرا این درگیری‌ها میان برادران فلسطینی است و تاثیرات محیطی را به همراه دارد.

وی افزود: این اتفاقات بدون تردید هیچ پیروزی نخواهد داشت و هیچ یک از طرفین درگیر از آن سود نخواهند برد، به همین دلیل این اقدام انتقام جویانه بیهوده تحت هیچ شعار و توجهی قابل قبول نیست.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: این اتفاقات صرفا در راستای منافع رژیم اشغالگر است؛ چرا که اردوگاه‌های آوارگان باید برای آمادگی به منظور مقابله با دشمن آرام باشند و برای بازگشت به سرزمین‌شان پس از آزادسازی آماده شوند؛ نه برای جنگ و درگیری.

درگیری‌های اردوگاه فلسطینی «عین الحلوه» در شهر صیدا در جنوب لبنان وارد چندمین روز خود شده و به رغم تلاش ها برای برقراری آتش بس و پایان درگیری ها میان گروه های فلسطینی تاکنون نتیجه ملموسی نداشته است.

درگیری‌ها در این اردوگاه تاکنون پنج کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در باره تنش های سیاسی دراین کشور نیز اظهار داشت: بستن پرونده ریاست جمهوری لبنان فقط از دو راه ممکن است؛ راه نخست‌ گفت‌وگو و دستیابی به تفاهم با هدف فراهم کردن زمینه برگزاری جلسه پارلمان است که اخیرا «نبیه بری» رئیس پارلمان نیز آن را مطرح و تاکید کرد که این گفت‌وگوها منجر به انتخابات شود.

وی افزود: این امر با توجه به افق بسته در پرونده انتخاب رئیس جمهور و در شرایطی که نمایندگان ۱۳ بار به پارلمان رفتند و موفق به انتخاب رئیس جمهور نشدند، اتفاق خوبی است و شاید گفت‌وگو یکی از درهایی باشد که در تحقق این هدف تاثیرگذار باشد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: راه دوم نیز همگرایی و توافق بر سر نامزد ریاست جمهوری است؛ به این معنا که بدون شرط و شروط و یا به عبارت بهتر، شروط اضافه بر سازمان و گفت‌وگوهای طولانی بر سر شخص رئیس جمهور توافق کنیم. شرایط مد نظر ما برای شخص رئیس جمهور کاملا مشخص و ساده است که «سلیمان فرنجیه» رهبر جریان «المرده» همه آنها را دارا است زیرا وی در صف بندی‌های حزبی حضور ندارد، چشم انداز سیاسی مشخصی نسبت به استقلال، آزادسازی و مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی دارد و آماده پیش بردن طرح نجات اقتصادی از طریق پارلمان و درهای باز به سوری شرق و غرب است.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: زمان گرانبها و سرعت لازم است، گزینه‌ها باز نیستند، مدت زمان طولانی معجزه نمی کند و لبنان به شدت به حل و فصل پرونده ریاست جمهوری نیاز دارد.

وی ادامه داد: توصیه می کنم که در این پرونده به خارج تکیه نکنیم، مشکل در داخل کشور است و باید آن را برطرف کنیم، ما در داخل کشور مسئول پیش بردن این پرونده هستیم و هر کدام از ما مسئولیتی بر دوش دارد.

پارلمان لبنان با وجود برگزاری چندین جلسه متوالی برای انتخاب رئیس جمهوری جدید تاکنون نتوانسته جانشین «میشل عون» رئیس جمهور سابق که دوره ریاستش در اکتبر گذشته به پایان رسید را تعیین کند.

پربیننده ترین خبرها