مقام یمنی: واشنگتن عامل تحریک و آشوب مهاجران آفریقایی در عدن است

دوشنبه 20 شهريور 1402 - 09:17

معاون وزیر حقوق بشر یمن گفت: آمریکا در پشت پرده تحرکات مهاجران آفریقایی در عدن نقش دارد.

العالم - یمن

علی تیسیر، معاون وزیر حقوق بشر یمن، در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: تعداد زیادی از آفریقایی های حاضر در یمن به ویژه از قبایل «اورومو» و «امهره» از اتیوپی، برای ایجاد شورش در شهر عدن به ویژه در مناطق شیخ عثمان، دار ساعد و البساتين تحت فشار قرار گرفتند تا نوعی درگیری داخلی بین مردم استان های اشغالی ایجاد شود؛ با این هدف که ایالات متحده آمریکا ناگهان به عنوان ناجی اوضاع انسانی وارد این استان ها شود و به بهانه انجام کارهای خدماتی حضور خود را در این مناطق تحمیل کند.

وی خاطرنشان کرد: استفان فاگن سفیر آمریکا در یمن در یک ماه گذشته از برخی اردوگاه ها و موسسات خدماتی در یمن بازدید کرد و درصدد برآمد که نقش منجی را برای مردم ایفا کند.

تیسیر تاکید کرد که تحرکات جدید آمریکا با توجه به نقش آشکار این کشور در ممانعت از به ثمر رسیدن مذاکرات بین صنعا و ریاض درخصوص پایان دادن به محاصره اقتصادی صورت می‌گیرد. وی گفت که اقدامات مشکوک این روزهای آمریکا در عدن با هدف سوء استفاده از شرایط سیاسی، اجتماعی و امنیتی این منطقه برای تحقق نقشه های این کشور صورت می گیرد.

معاون وزیر حقوق بشر یمن، این گفته را که علت تحرکات آفریقایی ها در عدن ناشی از نارضایتی از شرایط زندگی است، مردود دانست و خاطرنشان کرد که آفریقایی های معترض به دستور آمریکا، عربستان و امارات برای ایفای نقش علیه امنیت داخلی عدن احضار شدند و به همین دلیل از انواع سلاح های سرد نیز استفاده کردند.

براساس تصاویر منتشر شده در رسانه ها، شمار زیادی از آفریقایی تبارهای های اتیوپی که از سوی ائتلاف جنگ علیه یمن برای مزدوری و جنگیدن علیه دولت وحدت ملی یمن (انصارالله) در قبال دریافت پول به جنوب این کشور گسیل شده اند، به دنبال آتش بس و توقف جنگ در این کشور درآمد آنها نیز از بین رفته لذا به اعتراضات در خیابان اصلی عدن با استفاده از چوب و چماق و سلاح های سرد به ضرب و شتم مردم یمن مبادرت کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها