تشدید درگیری‌ها در «عین الحلوه» لبنان

تشدید درگیری‌ها در «عین الحلوه» لبنان
دوشنبه 20 شهريور 1402 - 12:20

در پی تشدید درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی «عین‌الحلوه» لبنان از روز پنجشنبه پیش تاکنون، ۵ نفر کشته و ۵۲ تن زخمی شدند. هزاران فلسطینی نیز در این اردوگاه زیر رگبار گلوله و خمپاره قرار دارند.

العالم - لبنان

در پی تشدید درگیری‌ها میان گروه‌های سلفی و جنبش فلسطینی فتح، در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین‌الحلوه» لبنان، تاعصر دیروز (یکشنبه، ۱۰ سپتامبر)، پنج نفر کشته و ۵۲ نفر زخمی شدند. خسارات مالی زیادی به منازل آوارگان فلسطینی وارد شده و هزاران فلسطینی در زیر رگبار گلوله و خمپاره به سر می‌برند.

خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد که طرفین در درگیری‌ها در محله‌های «الرأس الاحمر»، «الطیری»، «التعمیر» و «الطوارئ» از سلاح‌های نیمه‌سنگین و سنگین و خمپاره استفاده کردند و خسارات زیادی به مناطق اطراف اردوگاه در شهر صیدا، وارد شد.

«ریاض ابوالعینین» رئیس بیمارستان «الهمشری» در صیدا، درباره قربانیان درگیری‌های جدید در این اردوگاه فلسطینی گفت: شمار قربانیان این درگیری‌ها از پنجشنبه پیش (۷ سپتامبر) تاکنون به پنج کشته و ۵۲ زخمی افزایش یافته است.

از سوی دیگر، ارتش لبنان نیز اعلام کرد که در پی این درگیری‌ها و شلیک خمپاره به سوی یک مرکز وابسته به آن در نزدیکی اردوگاه عین‌الحلوه، پنج نیروی آن زخمی شده‌اند که حال یکی از آن‌ها وخیم است. بر اساس توافق‌های ضمنی صورت گرفته در گذشته، ارتش و نیروهای امنیتی لبنان وارد این اردوگاه‌ها نمی‌شوند و مسؤولیت حفظ امنیت این اردوگاه‌ها بر عهده خود فلسطینی‌ها است. هرچند که ارتش تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف این اردوگاه‌های ایجاد کرده است.

از عصر روز پنجشنبه، درگیری‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه لبنان، پس از توقف موقت یک‌ماهه درگیری‌هایی که از اواخر جولای آغاز شده بود و دست‌کم چهارده کشته بر جا گذاشته بود، از سر گرفته شد.

اردوگاه عین‌الحلوه، از بزرگترین اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان به شمار می‌رود و علاوه بر آن، ۱۱ اردوگاه دیگر در خاک لبنان وجود دارد که بر روی هم، ۳۰۰ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده‌اند.

اردوگاه عین‌الحلوه در سال ۱۹۴۸ در جنوب لبنان احداث شد و بر اساس آمار ارائه شده سازمان ملل، نزدیک به ۵۰ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است و آمار غیررسمی شمار این آوارگان را ۷۰ هزار نفر اعلام می‌کند.

پربیننده ترین خبرها