آلمان در موقعیت تصمیم‌گیری برای ارسال موشک کروز به اوکراین نیست

آلمان در موقعیت تصمیم‌گیری برای ارسال موشک کروز به اوکراین نیست
سه شنبه 21 شهريور 1402 - 01:57

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان گفت که برلین هنوز در موقعیتی نیست که درباره ارسال یا عدم ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین تصمیم‌گیری کند.

العالم-اروپا

وی دوشنبه اظهار کرد که تصمیم‌گیری برلین برای انتقال موشک‌های کروز تاروس به اوکراین تابع تصمیم آمریکا برای انتقال موشک‌های دوربرد به کی‌یف نیست.

موشک‌های تاروس بیش از ۵۰۰ کیلومتر برد دارند و اوکراین خواهان دریافت این موشک ها از برلین است.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان بارها تاکید کرده است که برلین فقط در هماهنگی با واشنگتن به اوکراین سلاح می‌دهد.

انگلیس و فرانسه موشک‌های سایه طوفان و اسکالپ را که شبیه تاروس هستند به اوکراین داده‌اند. آمریکا نیز تاکنون به رغم درخواست‌های مکرر اوکراین از ارائه موشک‌های دوربرد ATACMS به کی‌یف خودداری کرده است.

اما شبکه ای.بی.سی در روزهای گذشته خبر داد که احتمال دارد آمریکا این موشک‌ها را به اوکراین بدهد.

آندری یرماک رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین گفت که بحث‌ها درباره دریافت این موشک‌ها پیشرفته داده است اما از ارائه جزئیات آن خودداری کرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفته که قصد دارد در این باره به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا رایزنی کند و امیدوار است این موشک‌ها را دریافت کند.

زلنسکی دوشنبه در دیدار با آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در کی‌یف خواستار دریافت سامانه‌های دفاع هوایی و موشک‌های دوربرد شد.

موشک‌های کروز در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و به همین دلیل رهگیری آنها برای رادارهای دفاع هوایی دشوار است.

از این موشک‌ها عمدتا برای نابودی اهداف بسیاری مهمی مانند سنگرهای فرماندهی، انبارهای مهمات و سوخت و پل‌هایی که پشت خطوط مقدم دشمن قرار دارند، استفاده می‌شود.

پربیننده ترین خبرها