پوتین: محاکمه ترامپ نشان می‌دهد نظام سیاسی آمریکا فاسد است

پوتین: محاکمه ترامپ نشان می‌دهد نظام سیاسی آمریکا فاسد است
سه شنبه 21 شهريور 1402 - 13:47

رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید با توجه به رخدادهای سیاسی آمریکا، واشینگتن دیگر نمی‌تواند به سایرین درس دموکراسی دهد.

العالم - اروپا

به نقل از آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه تاکید کرد که پرونده‌های قضایی علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، انتقام‌جویی سیاسی است که از فساد اساسی حاکم بر فضای سیاسی ایالات متحده حکایت دارد.

پوتین در یک گردهمایی اقتصادی در شهر ولادیووستوک گفت: «در مورد پیگرد ترامپ، آنچه در شرایط امروز اتفاق می‌افتد به نظر من خوب است زیرا نشان دهنده فساد سیستم سیاسی آمریکاست که نمی‌تواند وانمود کند به دیگران دموکراسی را آموزش می‌دهد.»

او افزود: «هر چیزی که در مورد ترامپ اتفاق می‌افتد، آزار و اذیت یک رقیب سیاسی به دلایل سیاسی است. و این در برابر افکار عمومی ایالات متحده و کل جهان اتفاق می‌افتد.»

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ترامپ برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیشتاز است. ترامپ در طول چهار سال حضورش در کاخ سفید، بارها از داشتن روابط خوب با پوتین سخن گفت.

ترامپ مدعی شده است در صورت به دست آوردن مجدد ریاست جمهوری، می‌تواند طی چند روز درگیری در اوکراین را حل کند. او جزئیاتی از رویکرد احتمالی خود ارائه نکرده است.

پوتین نیز در خصوص اظهارات ترامپ گفت: «ما می‌شنویم که آقای ترامپ می‌گوید در چند روز مشکلات مبرم را حل خواهد کرد، از جمله بحران اوکراین. خوب، این نمی‌تواند مسرتبخش نباشد. این یک اتفاق خوب است.»

با این حال، رئیس‌جمهور روسیه گفت بعید است روابط تضعیف‌شده کشورش با ایالات متحده به طور قابل توجهی تغییر کند، صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس‌جمهور شود.

پوتین ادامه داد: «از آینده چه انتظار داشته باشیم، مهم نیست که رئیس‌جمهور کیست، گفتن آن برای ما سخت است، اما بعید است چیزی به طور اساسی تغییر کند.» او گفت دولت بایدن خصومت شدیدی را علیه روسیه القا کرده است و «برای آنها بسیار دشوار خواهد بود که به نحوی کل کشتی را در جهت دیگر تغییر مسیر دهند».

روسیه نیز قرار است در سال ۲۰۲۴ انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند. پوتین روز سه‌شنبه پس از مواجهه با این پرسش که آیا به دنبال یک دوره ریاست جمهوری دیگر خواهد بود یا خیر، به صراحت پاسخ نداد.

او گفت: «در مورد آن صحبت خواهیم کرد بعد از اینکه پارلمان روسیه تاریخ انتخابات را تعیین کند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها