استقبال امیرعبداللهیان از وزیر خارجه عراق

استقبال امیرعبداللهیان از وزیر خارجه عراق
چهارشنبه 22 شهريور 1402 - 12:55

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق طی سفری رسمی و برای دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شد و مورد استقبال وزیر امور خارجه ایران قرار گرفت.

العالم - ایران

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق که به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتای ایرانی به تهران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) ۲۲ شهریور ماه در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال رسمی حسین امیرعبداللهیان قرار گرفت.

فواد

وزرای خارجه پس از آن بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند و قرار است در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده بپردازند.

فؤاد حسین در سفر «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق به تهران در اردیبهشت سال جاری وی را همراهی می‌کرد. سفر جاری فؤاد حسین به تهران چهارمین سفر رسمی او در دولت سیزدهم است.

وزرای خارجه ایران و عراق تیر ماه در باکو و در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد با یکدیگر دیدار کرده بودند.

«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای اتریشی در بغداد خبر داد که روز چهارشنبه عازم تهران خواهد شد و گفت: «قانون اساسی عراق اجازه نمی‌دهد هیچ طرفی از خاک این کشور برای حمله به کشورهای همسایه استفاده کند. تدابیر لازم را برای دور کردن گروه‌های مخالف (گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب) از مرزهای عراق و ایران اتخاذ کرده‌ایم. عراق به توافق امنیتی امضا شده با ایران پایبند است».

براساس توافقنامه امنیتی ایران و عراق که در اسفند ۱۴۰۱ در بغداد به امضا رسید، موعد اخراج گروهک‌های تروریستی از اقلیم کردستان عراق ۲۸ شهریور ماه به پایان می‌رسد. آنگونه که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این به آن اشاره کرد، دولت عراق متعهد شده است تا ۲۸ شهریور جاری، گروه‌های تروریستی مسلح تجزیه طلب در خاک عراق و در منطقه اقلیم کردستان را خلع سلاح کند. براساس این توافق پادگان‌های نظامی ایجاد شده تخلیه و تعطیل و این گروه‌ها به اردوگاه‌هایی که دولت عراق در نظر گرفته منتقل شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها