تل‌آویو: نتانیاهو با اردوغان دیدار خواهد کرد

تل‌آویو: نتانیاهو با اردوغان دیدار خواهد کرد
جمعه 24 شهريور 1402 - 12:06

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی درباره برنامه‌های «بنیامین نتانیاهو» در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که او با روسای جمهور ترکیه، اوکراین، آمریکا، کره جنوبی و دبیرکل سازمان ملل دیدار می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته (پنجشنبه، ۱۴سپتامبر) اعلام کرد که وی هفته آینده در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و چند تن از مقامات دیگر کشورها دیدار خواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» و براساس اطلاعیه این دفتر، نتانیاهو با چندین رهبر دیگر از جمله: «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین «یئون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار خواهد کرد.

براساس اعلام دفتر نتانیاهو، وی در آستانه سال نو یهودیان راهی ایالات متحده خواهد شد و ابتدا در کالیفرنیا فرود خواهد آمد و در آنجا با «ایلان ماسک»، مالک شرکت‌های تسلا و توییتر (X) ملاقات خواهد کرد. وی پس از آن راهی نیویورک خواهد شد و جمعه آینده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد داشت.

هر سال، رهبران سیاسی جهان برای یک مناظره عمومی در نشست افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در مقر مرکزی آن در نیویورک است، گرد هم می‌آیند. اجلاس امسال که از ۱۹ تا ۲۳ سپتامبر برگزار می‌شود، قرار است دیدار نتانیاهو و بایدن را هم در حاشیه نشست عمومی شامل شود؛ این اولین دیدار دوجانبه آن‌ها پس از بازگشت نخست‌وزیر فعلی تل‌آویو به قدرت خواهد بود.

هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حالی برگزار خواهد شد که رسانه‌های عبری روزهای گذشته اعلام کردند که نتانیاهو قرار نیست به کاخ‌سفید دعوت شود و تنها احتمالاً در حاشیه نشست مجمع عمومی با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد. او از زمان آغاز بحران داخلی در سرزمین‌های اشغالی تاکنون دعوت‌نامه‌ای برای سفر به واشنگتن دریافت نکرده است.

پربیننده ترین خبرها