رایزنی رهبر کره شمالی و وزیر دفاع روسیه در مورد همکاری‌های نظامی

رایزنی رهبر کره شمالی و وزیر دفاع روسیه در مورد همکاری‌های نظامی
يکشنبه 26 شهريور 1402 - 06:27

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با هم دیدار و درباره همکاری‌های نظامی گفت وگو کردند.

العالم - آسیا

به گزارش روسیا الیوم، رهبر کره شمالی با شویگو وزیر دفاع روسیه در شهر ولادیوستوک واقع در جنوب شرق روسیه با هم دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره همکاری‌های نظامی و امور بین الملل و نیز تبادل متقابل بین نیروهای مسلح دو کشور رایزنی کردند.

در همین رابطه خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد، رهبر کره شمالی و وزیر دفاع روسیه در زمینه تقویت بیشتر هماهنگی راهبردی و تاکتیکی، همکاری در زمینه‌های دفاعی و امنیت ملی گفت وگو کردند.

پیش تر رهبر کره شمالی از بمب افکن‌های روسی مدل‌های Tu-۱۶۰، Tu-۹۵MS و Tu-۲۲M۳ طی سفر خود به ولادیوستوک دیدن کرده بود. این بمب افکن‌ها از اجزای هوایی نیروهای هسته‌ای استراتژیک روسیه هستند.

در ادامه کیم جونگ اون از ناوچه نیروی دریایی پسیفیک به نام مارشال شاپوشنیکوف نیز دیدن کرد که اواسط دهه ۱۹۸۰ ساخته شده و به تازگی به روزرسانی و تجهیز شده است.

در پایان این سفر نیز رهبر کره شمالی فرصت دیدار از شهر کومسومولسک -آن- آمور را بدست آورد و از جنگنده‌های روسی از جمله Su-۳۵ و Su-۵۷ دیدن کرد.

دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر روسیه گفت که کشورش پتانسیل همکاری با کره شمالی در زمینه‌های مختلف از جمله تولید هواپیما و جنگنده را دیده است.

پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته در پایگاه فضایی وستوچنی روسیه با رهبر کره شمالی دیدار و از وی استقبال کرد.

رهبر کره شمالی از پوتین به خاطر دعوت از وی به روسیه برای بازدید از این کشور علیرغم مشغله کاری تشکر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها