افزایش 7 برابری تعداد شهرک نشینان از زمان امضای توافق اسلو

افزایش 7 برابری تعداد شهرک نشینان از زمان امضای توافق اسلو
يکشنبه 26 شهريور 1402 - 10:01

نظامیان رژیم صهیونیستی طی 6 مرحله، چنبره خود را بر منطقه موسوم به منطقه جیم (ج) در کرانه باختری تکمیل کردند. شمار شهرک نشینان صهیونیست در این منطقه، از زمان امضای توافق نامه های اسلو تا کنون 7 برابر شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

"دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک سازی" با انتشار گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی چشم طمع به منطقه موسوم به منطقه (ج) و طبق توافقی چند مرحله ای بر آن دست اندازی کرده است تا از آن برای رسیدن به اهداف شهرک سازی استفاده کند.

طبق این گزارش 99 درصد از این منطقه به طور کامل از دست فلسطینی ها خارج شده است و رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها مجوز ساخت و ساز برای مسکن یا اهداف تجاری و صنعتی در این منطقه نمی دهد. گفتنی است بخش عمده از منابع طبیعی کرانه باختری و منابع اصلی آبی در این منطقه واقع شده اند.

به گفته "دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک سازی" رژیم صهیونیستی از ابتدا این منطقه را برای اهداف شهرک سازی زیر نظر داشته و طی سه مرحله بخش عمده ای از آن را تصرف کرده و اکنون برای مرحله چهارم یعنی مرحله نهایی خیز برداشته است.

بنا بر این گزارش " بتسلئیل اسموتریچ"، وزیر دارایی فاشیست رژیم صهیونیستی هم طرحی را برای ساخت ده ها واحد مسکونی و شهرک های جدید و قانونی کردن حدود 155 واحد مسکونی آماده کرده است.

در این گزارش آمده است که اگر بخواهیم این اطلاعات را به زبان ارقام و اعداد بیان کنیم، متوجه حجم و شدت روند شهرک سازی در کرانه باختری از جمله در قدس شرقی خواهیم شد.

در حال حاضر بیش از 500 هزار شهرک نشین در کرانه غربی و 250 هزار نفر در قدس و روی هم رفته 750 هزار شهرک نشین در این منطقه زندگی می کنند که این جمعیت ، 7 برابر تعدادی است که در سال 1993 در این منطقه ساکن بودند.

پربیننده ترین خبرها