پنتاگون: هرطور شده باید از جنگ با چین اجتناب کنیم

پنتاگون: هرطور شده باید از جنگ با چین اجتناب کنیم
دوشنبه 27 شهريور 1402 - 02:00

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با ادعای اینکه واشنگتن خواستار صلح بین چین و تایوان است، به ناتوانی ضدحملات اوکراین در بازپس‌گیری قلمروهای از دست رفته اذعان کرد.

العالم-آمریکا

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا شامگاه یکشنبه بر لزوم اجتناب از درگیری نظامی با چین، به هر روش ممکن شد.

میلی در مصاحبه با «فرید زکریا» مجری شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت که آمریکا باید هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از جنگ آشکار با چین و عدم تکرار جنگ بین قدرت‌های بزرگ را انجام دهد.

وی ضمن اشاره به جنگ‌های جهانی اول و دوم، توضیح داد: «آمریکا قبلا در دو جنگ بین قدرت‌های بزرگ جهانی شرکت داشته است. اکنون باید تمام تلاش خود را کنیم تا از درگیری مسلحانه با چین اجتناب کنیم».

طبق این گزارش، این نظامی ارشد آمریکایی درباره احتمال حمله ادعایی چین به تایوان نیز اظهار داشت که کاملاً ممکن است که آمریکا این حمله را دفع کند اما واشنگتن خواهان وضعیت صلح‌آمیز بین پکن و تایپه است.

به گزارش ایرنا میلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به جنگ روسیه-اوکراین اشاره کرده و اذعان داشت که ضدحملات نیروهای کی‌یف نمی‌تواند منجر به بازپس‌گیری قلمروهای از دست رفته بشود.

به نوشته اسپوتنیک، وی در این‌باره تصریح کرد: «این عملیات‌های تهاجمی، اگرچه قابل توجه است، اما اهداف عملیاتی و تاکتیکی محدودی دارد. حتی اگر همه آن اهداف به‌طور کامل محقق شوند، بیرون راندن روس‌ها را که هدف راهبردی بزرگ زلنسکی است، حاصل نمی‌کند».

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با اجتناب از گفتن اینکه چه مدت ممکن است طول بکشد تا کی‌یف به اهداف خود برسد، روند ضدحمله نیروهای اوکراینی را «طولانی، دشوار و خونین» توصیف کرد که ممکن است مدت زیادی به طول بیانجامد.

پیش از این نیز «راب باوئر» رئیس کمیته نظامی ناتو با بیان اینکه هیچ ارتباطی بین کمبود مهمات و پیشرفت ضعیف ضدحمله در اوکراین نیست، اما اذعان کرد که ارتش کی‌یف در روز فقط ۲۰۰ یا ۳۰۰ متر پیشروی می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها