نتانیاهو: معترضان یهودی و اسرائیلی در نیویورک با ایران همسو هستند

نتانیاهو: معترضان یهودی و اسرائیلی در نیویورک با ایران همسو هستند
دوشنبه 27 شهريور 1402 - 08:17

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کوشید معترضان به اصلاحات قضایی کابینه‌اش را مرتبط با ایران نشان دهد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش وب‌سایت تایمز آو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بامداد دوشنبه عازم آمریکا شد تا در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کند. وی پیش از آن با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار می‌کند.
نتانیاهو در آغاز سفر خود از کالیفرنیا دیدن خواهد کرد و با ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) به گفت‌وگو خواهد پرداخت.
وی پیش از آغاز این سفر، به انتقاد از مخالفان اصلاحات قضایی پرداخت که قصد دارند علیه او در آمریکا تظاهرات کنند. او گفت: «هیچ چیز من را شگفت‌زده نمی‌کند. سازمان‌دهندگان این اعتراض به پول زیادی دسترسی دارند. این تظاهرات، حمایت‌شده و سازماندهی‌شده است.»
نتانیاهو همچنین در ادامه ادعایی عجیب را مطرح کرد و گفت: «... این دوازدهمین بار است که به عنوان نخست‌وزیر در سازمان ملل حاضر می‌شوم، همیشه تظاهرات به نفع اسرائیل و علیه اسرائیل بوده است. اما این بار شاهد تظاهرات علیه اسرائیل هستیم آن هم توسط افراد وابسته به ساف، (تشکیلات خودگردان فلسطین)، ایران و دیگران. دیگر هیچ چیز تعجب‌آور نیست ...»
نتانیاهو ادامه داد: «... همچنین با بسیاری از رهبران جهان به‌ویژه پرزیدنت بایدن ملاقات خواهم کرد و با آنها گفتگو خواهم کرد. اما ابتدا و مهمتر از همه، در میان موضوعات دیگر، ایران و گسترش دایره صلح هستند.»
وی بار دیگر ادعا‌های خود را درباره ایران تکرار کرد و گفت: «امروز جهان می‌بیند - و من قطعاً بر این موضوع تاکید خواهم کرد - که ایران تمام تعهدات خود را نقض می‌کند، دروغ می‌گوید و قصد دارد هم سلاح هسته‌ای تولید کند و هم به تجاوزات خود در منطقه ادامه دهد. ما با هر دوی آنها مقابله خواهیم کرد. من امروز تهدیدهای یکی از مقامات ایران را شنیدم. پیشنهاد می‌کنم ما را تهدید نکند. او و ایران باید بدانند که ما به هر حمله‌ای با قدرت پاسخ خواهیم داد.»
ادعا‌های نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که به گفته تحلیلگران، او قصد دارد با اجرای اصلاحات قضایی در رژیم صهیونیستی همچنان در قدرت باقی بماند و روند حقوقی پرونده‌های متعدد شکایت از خود را نیز متوقف کند.
همچنین به نوشته وب‌سایت روزنامه جروزالم پست، شانی گرانوت لوباتون، یکی از هماهنگ‌کنندگان اعتراضات یهودیان در ایالات متحده نیز در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفت: «نتانیاهو علیه یهودیان ساکن سایر کشورها اعلام جنگ کرده است. ... غیرقابل تصور است که نخست‌وزیر ما آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را با ایران و سایرین مقایسه کند.» این یک بیانیه نادرست، وحشتناک و خطرناک است و یهودی‌ستیزی با همین شیوه ترویج می‌شود.»

پربیننده ترین خبرها