وزیر اطلاعات: شگردهای اطلاعاتی ایران در دنیا مشتری زیادی دارد

وزیر اطلاعات: شگردهای اطلاعاتی ایران در دنیا مشتری زیادی دارد
دوشنبه 27 شهريور 1402 - 23:05

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید اسماعیل خطیب» با بیان اینکه موفقیت‌های جمهوری اسلامی در شگردهای اطلاعاتی و عملیاتی شبیه به پهپادهای ایرانی در دنیا مشتری‌های زیادی دارد، به بیان جزئیاتی از نحوه مواجهه با عناصر آشوبگر در حوادث پاییز سال گذشته پرداخت و گفت: در اغتشاشات جز کسانی که مرتکب قتل شده یا مسلحانه اقداماتی را انجام دادند، کسی را اعدام نکردیم.

العالم - ایران ـ سیاسی

وزیر اطلاعات در گفت‌وگویی اظهار داشت: گاهی بین دو جریان یا دو فرد بگومگویی اتفاق می‌افتد، شبکه‌های ماهواره‌ای و جریان رسانه‌ای دشمن از طریق دامن زدن به این موضوع، به دنبال ایجاد حس ناامیدی در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه امروزه، فناوری برای هر اقدامی در دنیا حرف اول را می‌زند و علم و فناوری یکی از مأموریت‌های تمام جامعه‌های اطلاعاتی و امنیتی است، افزود: از نظر فناوری چه در سخت‌افزار و چه در نرم‌افزار و چه در شگردهای اطلاعاتی و عملیاتی موفقیت‌هایی را به دست آورده‌ایم که شبیه به پهپادهای جمهوری اسلامی در دنیا مشتری‌های زیادی دارد و می‌توانیم با این آشوب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب تصریح کرد: جوانان و نخبگان جامعه ما اقداماتی را از نظر فنی شکل دادند که با ارائه آن به مقاومت و کشورهای دوست و کشورهایی که با سلطه‌طلبی آمریکا مقابله کردند، پیروزی‌های بزرگی را به دست آوردند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش به نحوه مواجهه با عناصر آشوبگر در پاییز سال گذشته اشاره کرد و گفت: در اغتشاشات سال گذشته و جنگ تحمیلی و ترکیبی دشمن، جز کسانی که قتل مرتکب شدند یا مسلحانه اقداماتی را انجام دادند، کسی را اعدام نکردیم.

وی افزود: با مشاهده وسعت دستگیری‌ها می‌بینید اکثر بازداشت‌شدگان محاکمه نشدند و تعداد زیادی از آن‌هایی هم که کارشان به دادسرا رسید، پس از بازداشت موقت آزاد شدند و حجم بالایی از کسانی که محاکمه شدند هم مشمول عفو قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب متذکر شد: نگاه رهبر عزیزمان و نگاه حاکمیت و نگاه برخواسته از انتخاب مردم این است که ما با مردممان در عین اقتداری که داریم، مدارا و همراهی داریم و ما خدمت به آن‌ها را برای خودمان لازم و آن‌ها را هم فرزندان ملت می‌دانیم.

چرا سرعت مجازات اغتشاشگران از اختلاسگران بیشتر است؟

وزیر اطلاعات در ادامه در پاسخ به این سؤال که چرا مجازات معترضان سریع‌تر از مفسدان اقتصادی صورت گرفته است؟ اظهار داشت: در رابطه با کسانی که اختلاس مالی و فساد اقتصادی دارند، باید گفت که دستگاه قضا نسبت به هیچ کسی ملاحظه ندارد؛ حتی اگر فرزندان شخصیت‌ها باشد، چرا که سرمایه‌های ملّی به دست این افراد به تاراج رفته است که باید هر چه زودتر به کشور برگردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب افزود: مسائل مالی به دلیل پیچیدگی‌های خاص و نوع شگردهای شیطنت‌آمیز مفسدین نیاز به حسابرسی دقیق دارد تا بتوان سرمایه‌ها را برگرداند و به همین خاطر نحوه رسیدگی به جرم اختلاس‌گران با معترضان متفاوت است‌.

وی ادامه داد: در بحث ارز، دارو، مسکن و... تشکیلات اطلاعاتی در تلاش هستند تا با ابزار خود، اطلاعات لازم را در اختیار متصدیان اقتصادی قرار دهند؛ برای مثال اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره شبکه اخلالگر ارزی یا فرقه صهیونیستی بهائی‌ که شبکه‌ای را شکل داده بودند و داروخانه‌های کشور را در امر احتکار و قاچاق دارو تحت سلطه خود درآوردند، نمونه‌هایی از تلاش‌های جدید وزارت اطلاعات است.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش در خصوص استمرار فیلترینگ گفت: ما با فیلترینگ موافق هستیم ولی باید به‌نحوی پیش رود که احیاناً با ابزارهای مختلف در اعمال حاکمیت ملّی در فضای مجازی خللی ایجاد نکند و نکته دوم آن‌که موجب اختلال در دسترسی و بهره‌گیری مردم از این فضا نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب افزود: فیلترینگ در تأمین امنیت کشور نقش داشته است؛ چرا که دسترسی‌ها را محدود کرده است و همزمان نیز حضور مردم در شبکه‌های داخلی را بیشتر کرده که به توسعه آن‌ها نیز کمک کرده است.

پاسخ وزیر اطلاعات درباره استفاده فرزندانش از فیلترشکن

وزیر اطلاعات درباره استفاده فرزندانش از فیلترشکن نیز گفت: بر اساس یک توافق اخلاقی بین خود و فرزندان توانستیم به یک جمع‌بندی مبنی بر استفاده آن‌ها از پیام‌رسان‌های داخلی برسیم.

به گزارش ایرنا، وی در عین حال خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که در کنار فیلترینگ، فضایی را فراهم کنیم که هم نیاز جامعه را تأمین کنیم و هم از مردم و جامعه صیانت نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب درباره تأثیر عفو رهبری نسبت به اغتشاشگران و تلاش مجدد آنان در سالگرد اغتشاشات، گفت: دشمن به‌طور قطع تحرکات و اغتشاشات موردی و مقطعی را در نقاط محدود کشور ایجاد خواهد کرد اما تمامی نهادهای امنیتی کشور آمادگی لازم را برای مقابله با هر نوع تحریک و اغتشاش دشمن دارا هستند.

پربیننده ترین خبرها