تروریست‌های تجزیه‌طلب در کردستان عراق، به 5 اردوگاه منتقل می‌شوند

تروریست‌های تجزیه‌طلب در کردستان عراق، به 5 اردوگاه منتقل می‌شوند
دوشنبه 27 شهريور 1402 - 23:24

وزیر امور خارجه عراق با اشاره به احداث پنج اردوگاه برای تروریست‌های تجزیه‌طلب در منطقه کردستان، گفت که این تروریستها سلاحهای سنگین خود را تحویل داده‌اند.

العالم - عراق

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق شامگاه امروز دوشنبه تأکید کرد که برای تروریست‌های تجزیه‌طلب و خانواده‌هایشان، پنج اردوگاه در کردستان دایر شده است.

حسین به شبکه خبری العربیه گفت: به توافق با ایران پایبند هستیم. افراد مسلح (تروریستها) سلاحهای سنگین خود را تحویل داده‌اند. ما خواستار عدم استفاده از خشونت علیه حاکمیت عراق هستیم.

ایران و عراق در زمینه همکاری‌های امنیتی توافقنامه‌ای امنیتی امضا کرده‌اند. توافقنامه همکاری‌های مشترک امنیتی ایران و عراق ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ توسط «علی شمخانی» دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق در بغداد امضا شد.ضرب‌الاجل تعیین‌شده در این توافق در تاریخ ۲۸ شهریور ماه جاری به پایان خواهد رسید.

ایران تاکید دارد که بر اساس این توافق، عراق باید گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در مرز‌های مشترک را خلع سلاح کند. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی خود تاکید کرد: «حتی یک ساعت فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت عراق، ایران، منطقه و اقلیم کردستان عراق است».

به دنبال هشدار‌های مکرر ایران درباره فعالیت گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خطوط مرزی با عراق، فرماندهی مرزبانی عراق، شامگاه جمعه هفته گذشته، در بیانیه‌ای اعلام کرد فرایند مبارزه با این گروه‌ها آغاز شده و نیرو‌های مرزبانی عراق یک منطقه را از کنترل آن‌ها خارج کرده‌اند.

وزیر خارجه عراق همچنین پیش‌بینی کرد که حمله‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران به این کشور صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سیاست عراق مبتنی بر احترام به کشورهای همسایه و گفت‌وگو است، درباره ترکیه نیز گفت: ترکیه حق ندارد در عراق مداخله نظامی کرده و حاکمیت ما را نقض کند.

پربیننده ترین خبرها