دیدار هیأت قضایی ایران با رئیس شورای عالی قضایی عراق

دیدار هیأت قضایی ایران با رئیس شورای عالی قضایی عراق
سه شنبه 28 شهريور 1402 - 14:17

هیأتی قضایی از ایران به ریاست معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه برای تکمیل همکاری‌های ایران و عراق در زمینه قضایی و حقوقی با رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار کرد.

العالم - عراق

هیأتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران، امروز (سه‌شنبه)، با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق در بغداد دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی از هیأت قضایی ایران به ریاست غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به همراه چند از قضات مختص استقبال کرده است».

مطابق با این بیانیه، دو طرف در این دیدار ادامه همکاری‌های ایران و عراق در زمینه قضایی و حقوقی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران پیش از انجام این سفر اعلام کرده بود «کاظم غریب‌آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، برای شرکت در اولین نشست کمیته مشترک قضایی مقابله با تروریسم، در رأس یک هیات قضایی عازم کشور عراق شده است.

در اطلاعیه مذکور اشاره شده بود غریب‌آبادی در این سفر با رئیس شورای عالی قضایی عراق و وزیر دادگستری این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

هیأت قضایی ایران، سال گذشته، نیز به منظور پیگیری پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عراق اعزام شده بود.

پربیننده ترین خبرها