ریاست جمهوری سوریه سفر بشار اسد به چین را تایید کرد

ریاست جمهوری سوریه سفر بشار اسد به چین را تایید کرد
سه شنبه 28 شهريور 1402 - 16:46

دفتر ریاست جمهوری سوریه بعد از گزارش‌ رسانه‌ها درباره سفر قریب‌الوقوع «بشار اسد» به پکن، تایید کرد که او روز پنجشنبه در صدر هیأتی عالی‌رتبه عازم پکن خواهد شد.

العالم - سوریه

ریاست جمهوری سوریه، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور در پاسخ به دعوت «شی جین پینگ» همتای چینی خود به پکن سفر خواهد کرد.

براساس این بیانیه، بشار اسد به همراه «اسماء اسد» همسر خود پس‌فردا (پنجشنبه)، عازم چین خواهد شد تا با همتای چینی‌اش دیدار کند.

دفتر ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که هیأتی سیاسی-اقتصادی در این سفر بشار اسد را همراهی خواهند کرد و همچنین رئیس جمهور سوریه و همسرش در این سفر در شهرهای خانجو و پکن در مراسم‌ها و دیدارهایی شرکت خواهند کرد.

این بیانیه‌ در حالی منتشر شده است که روزنامه «الاخبار» اخیرا به نقل از منابع آگاه از سفر قریب‌الوقوع اسد خبر داده بود. این رسانه لبنانی نوشته بود که موضوع گفت‌وگوها توسعه روابط دوجانبه بین دمشق و پکن خواهد بود.

الاخبار همچنین اشاره کرده بود باتوجه به نقش چین در کمک به سوریه برای غلبه بر بحران اقتصادی، مقامات سوری گفته‌اند که این سفر «بسیار مهم» خواهد بود و اسد در یک مراسم رسمی با «شی جین پینگ»، همتای چینی خود دیدار خواهد کرد.

مقامات چینی دیدارهایی در سطوح عالی داشته باشد؛ گفته می‌شود که موضوع گفت‌وگوها توسعه روابط دوجانبه بین دمشق و پکن خواهد بود.

براساس این گزارش، باتوجه به نقش چین در کمک به سوریه برای غلبه بر بحران اقتصادی، مقامات سوری گفته‌اند که این سفر «بسیار مهم» خواهد بود و اسد در یک مراسم رسمی با «شی جین پینگ»، همتای چینی خود دیدار خواهد کرد.

سفر رئیس‌جمهور سوریه یک نقطه عطف استراتژیک در مسیر روابط دمشق و پکن و همچنین یک نشانه قوی دیگر از نقش چین در منطقه غرب آسیا خواهد بود؛ جایگاهی که پس از ایفای نقش پکن در دستیابی به مصالحه عربستان و ایران در بهار امسال آغاز شد و مسیر این نقش‌آفرینی با برگزاری سه نشست برای رئیس‌جمهور چین در عربستان سعودی طی ماه دسامبر ۲۰۲۲ تداوم پیدا کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها