نتانیاهو هر جا می‌رود معترضان رهایش نمی‌کنند

نتانیاهو هر جا می‌رود معترضان رهایش نمی‌کنند
چهارشنبه 29 شهريور 1402 - 20:03

صدها معترض در میدان «تایمز» شهر نیویورک در اعتراض به سفر بنیامین نتانیاهو به آمریکا برای مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیدار با جو بایدن و دیگر رهبران جهان تجمع کردند.

العالم - آمریکا

به نقل از وب‌سایت تایمز اسرائیل، تظاهرکنندگان که بیشتر یهودی اند، پرچم‌های رژیم صهیونیستی و پرچم‌هایی با نوشته‌های دیگر را حمل می‌کنند و شعار «دموکراسی یا شورش» و «شرم» را سر می‌دهند.

آنها شعار می‌دهند: «اگر برابری نباشد، ما دولت را به زیر می‌کشیم و ساقط می‌کنیم؛ شما در نسل اشتباهی آمده‌اید.»

برخی از تظاهرکنندگان مهاجرانی اند که در ایالات متحده زندگی می‌کنند، برخی دیگر برنامه‌های سفر را برای این رویدادها تنظیم کرده اند و برخی به طور خاص برای شرکت در تظاهرات آمده اند. برخی از تظاهرکنندگان هم نمایندگان گروه‌های فعال مستقر در اراضی اشغالی اند که با قانون تغییرات قضایی کابینه تل‌آویو با هدف کاهش استقلال و قدرت دادگاه‌ها مخالفند.

رئیس یکی از اتحادیه‌های یهودی معترض گفت قرار است پنج‌شنبه مقابل هتل نتانیاهو تجمعی برگزار شود. نتانیاهو در بدو ورود به نیویورک هم با تجمع اعتراضی مقابل هتلش مواجه شد.

این اولین سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا از زمان تشکیل کابینه‌ای است که سال‌ گذشته به سختی روی کار آمد. نتانیاهو پیش از ورود به نیویورک، با ایلان ماسک در کالیفرنیا ملاقات کرد و آنجا هم معترضان او را تنها نگذاشتند. برخی از معترضان هم مقابل شرکت تسلا متعلق به ایلان ماسک تجمع کردند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها