دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در نیویورک

جمعه 31 شهريور 1402 - 20:02

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیدار کرد.

العالم - ایران

امیرعبداللهیان در این ديدار با اشاره به اینکه رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران مسائل جهان اسلام را با دقت دنبال می کنند، به سخنرانی دکتر رئیسی در مجمع عمومی سازمان‌ملل متحد اشاره کرد و گفت ایشان با بلند کردن قرآن در سخنرانی خود، لزوم توجه و اقدام جامعه جهانی در ممانعت از هتک حرمت قرآن و مقدسات اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار امیدواری کرد که مصوبات اجلاس اضطراری وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی در خصوص ممانعت از اهانت به قرآن کریم مورد اهتمام و پیگیری قرار گیرد.
وزیر امور خارجه کشورمان هچنین از تلاش های ارزشمند دبیرکل در مسیر تحقق وحدت اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان به اهمیت تحولات افغانستان اشاره کرد و گفت جمهوری اسلامی ایران ‌میزبان چندین میلیون آواره افغانستانی است و هرگونه تحول و بی ثباتی در افغانستان بر امنیت منطقه بویژه همسایگان تاثیر مستقیم دارد.
دکتر امیرعبداللهیان همچنین با استقبال از گفتگوهای سیاسی عربستان و یمن گفت، ایران از روند سیاسی برای حل بحران یمن حمایت می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضوع فلسطین، بر لزوم حمایت بیش از پیش جهان اسلام از فلسطین و ملت و مقاومت آن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از گفتگوهای بسیار خوب انجام شده میان مقامات عالی ایران و عربستان، از روند پیشرفت روابط و توافق انجام شده برای گسترش روابط سازنده میان دو کشور اظهار خرسندی نمود.

وزير امور خارجه کشورمان از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی جهت سفر به ایران دعوت کرد.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز ضمن اظهار خرسندی از دیدار و تاکید بر اهمیت جایگاه ایران در جهان اسلام گفت، از روند بهبود و ارتقا روابط میان ایران و کشورهای منطقه خرسندیم و آن را به نفع جهان اسلام می دانیم.
وی افزود امکان ایستادگی در مقابل تهدیدات پیش روی جهان اسلام از جمله اسرائیل جز با وحدت جهان اسلام و کشورهای اسلامی میسر نیست.

وی تصریح کرد مشکلات و سوءتفاهمات میان کشورهای اسلامی می بایست از طریق گفتگوها حل و فصل شوند.
همچنین بر اهمیت قوت جهان اسلام برای مقابله با تهدیدات تاکید کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین با رد اهانت به قرآن و مقدسات اسلامی با توسل به شعار آزادی بیان گفت، آزادی بیان نباید آزادی و حقوق دیگران را در معرض آسیب قرار دهد

در این دیدار آخرین وضعیت تحولات سودان و راههای کمک به حل بحران این کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها