آغاز سال تحصیلی با حضور رئیس جمهور

آغاز سال تحصیلی با حضور رئیس جمهور
شنبه 1 مهر 1402 - 09:18

مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور رئیس جمهور در مدرسه شهید امیر کمندی شهرستان بهارستان برگزار شد.

العالم - ایران

سال تحصیلی 1403-1402 با «شعار مدرسه قوی، ایران قوی» امروز یکم مهر ماه با حضور رئیس جمهور، همراهی وزیر آموزش و پرورش و با حضور جمعی از معلمان و دانش آموزان در آموزشگاه شهید امیر کمندی شهرستان بهارستان در جنوب غرب استان تهران آغاز شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در این مراسم اظهار کرد: اهمیت آموزش‌و پرورش از این جهت است که دارد نیرو سازی، کادر سازی و هویت‌سازی می ‌کند. آینده دست کسانی است که امروز در آموزش و پرورش ساخته می‌شوند، آینده سازان کشور در این مدارس ساخته می‌شود. انجام این ماموریت مهم در گرو دستان توانای مدیران و با محوریت معلمان است. معلم، شخصیتی است که بچه از او الگو می‌گیرد، هم الگوی علمی است و هم الگوی عملی است.

وی ادامه داد: آینده دست نیروهایی است که امروز در آموزش و پرورش آموزش می‌بینند. آینده‌ کشور در مدارس در حال ساخته شدن است. به همین دلیل آموزش و پرورش خیلی اهمیت دارد. انجام این ماموریت مهم در گرو دستان توانای مدیران با محوریت معلمان است. معلم شخصیتی است که بچه از او الگوی علمی و عملی می‌گیرد. معلمان جایگاه رفیعی دارند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «اهمیت به جایگاه معلم و تعلیم و تربیت بسیار مهم است»، ادامه داد: شغل انبیاء و اولیاء است، معلمی. معلمان قدر خود را در جایگاه تعلیم و تربیت بدانند. منزلت و شان آنان والاست. خودشان باید این شان را حفظ کنند و دیگران هم به این شان و منزلت باید توجه داشته باشند. بچه‌ها هم به معلمان‌شان توجه دارند. علم‌افزایی و معرفت‌افزایی معلمان بسیار اهمیت دارد. معلمان باید جایگاه خود در این امور با به نحوی ارتقاء دهند که همواره برای دانش‌آموزان الگو باشند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: سال گذشته بر افزایش بهره وری در آموزش و پرورش تاکید کردم، امسال هم بر این مهم تاکید می کنم و از مدیران و معلمان می خواهیم برای افزایش سطح علمی دانش آموزان تلاش کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: برای افزایش سطح علمی ملاک را صرفا امتحانات مدارس قرار ندهید.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها