وزیر خارجه اردن: خواستار گشایش صفحه جدیدی در روابط با ایران هستیم

وزیر خارجه اردن: خواستار گشایش صفحه جدیدی در روابط با ایران هستیم
يکشنبه 2 مهر 1402 - 03:19

وزیر خارجه اردن در دیدار با امیرعبداللهیان در نیویورک گفت: ما خواستار روابط خوب و برادرانه بین دو کشور و گشایش صفحه جدیدی در روابط با ایران هستیم.

العالم - اردن

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای اردنی در نیویورک با اشاره به دیدار خوب قبلی انجام شده در اردن با پادشاه این کشور با حضور الصفدی و نیز همکاری‌های خوب دو کشور در زمینه‌های مختلف، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارتقای روابط و افزایش همکاری‌ها بین دو کشور اعلام کرد و افزود: با توجه به‌ امکانات و ظرفیت‌های موجود، فرصتهای زیادی برای همکاری دوجانبه و منطقه‌ای داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به فضای مثبت منطقه‌ای و روند روابط ایران و کشورهای عربی و اسلامی منطقه، روابط ایران و اردن نیز همسو با این روند و در راستای منافع دو ملت ارتقاء یابد.

امیرعبداللهیان از تلاش‌های خوب اردن در موضوع تولیت اماکن مقدسه اسلامی و مسیحی در فلسطین حمایت و از مواضع حمایتی اردن در حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف تشکر کرد.

وی همچنین سلام رئیس جمهور ایران به پادشاه اردن را از طریق وزیر خارجه این کشور ابلاغ کرد.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و ابراز قدردانی از دیدگاه‌های خوب مطرح شده توسط وزیر امور خارجه ایران گفت: ما خواستار روابط خوب و برادرانه بین دو کشور و گشایش صفحه جدیدی در روابط با ایران هستیم.

وی افزود: ما چالش‌های مشترک زیادی در منطقه داریم که عبور از آنها جز با همکاری ما با یکدیگر میسر نیست و باید تلاش کنیم که روابط بین دو کشور، منعکس کننده روابط تاریخی برادرانه دو ملت باشد.

وزیر خارجه اردن سلام پادشاه کشورش خطاب به رئیس جمهور کشورمان را ابلاغ کرد.

وزرای خارجه ایران و اردن فروردین سال جاری در گفت‌وگویی تلفنی درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان که آذر ۱۴۰۱ برای شرکت در نشست بغداد ۲ به امان پایتخت اردن سفر کرده بود در آن گفت‌وگوی تلفنی، با اشاره به سفرش به اردن و دیدار با پادشاه این کشور ، از آمادگی ایران برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها بین دو کشور خبر داد.

وزیر امور خارجه اردن هم در آن گفت‌وگوی تلفنی تأکید کرد: ایران کشوری مهم در منطقه است و ما برای توسعه روابط با ایران اهمیت بسیاری قائل هستیم.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در حاشیه نشست امسال مجمع عمومی ضمن شرکت در تعدادی از نشست‌های جانبی با برخی از همتایان خود از جمله وزرای خارجه عراق، روسیه، هلند، سوئد، عربستان، مجارستان، مصر، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، جیبوتی، اکوادور، برزیل، مالدیو و … دیدار و گفت‌وگو کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها