رژیم «صهیونیستی» در آستانه درگیری داخلی و فروپاشی 

يکشنبه 2 مهر 1402 - 12:48

تظاهرات در سرزمین های اشغالی برای وادار کردن نتانیاهو و کابینه اش به عقب نشینی از اصلاحات قضایی ادامه دارد، شهرک نشینان کابینه نتانیاهو را به شکست، ایجاد اختلافات داخلی، تحریک درگیری ها، وخامت اقتصادی و به بازی گرفتن دستگاه قضایی برای منافع شخصی در میان بحران های سیاسی و امنیتی متهم می کنند.

العالم _ سرزمین های اشغالی

خبرنگار العالم گزارش داد: اختلافات فزاینده سیاسی و حزبی و سردرگمی و شکست امنیتی و اقتصادی داخل رژیم اشغالگر، ده‌ها هزار نفر را دوباره روانه خیابان‌ها کرد، معترضان نتانیاهو و کابینه اش را به آسیب رساندن به ارتش و ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه صهیونیستی متهم می کنند و خواهان برکناری وی هستند.

امجد شهاب، کارشناس مسائل صهیونیستی به خبرنگار العالم گفت: درگیری های داخلی در سرزمین های اشغالی امری قطعی است که فقط مسئله زمان در این میان باقی است. هر دو طرف بر مواضع خود اصرار دارند و در عین حال تلاش می کنند از زمان به نفع خود استفاده کنند. نتانیاهو در این میان سعی در تضعیف اپوزیسیون و پراکنده کردن آنان دارد هرچند درگیری داخلی اجتناب‌ناپذیر است.

کارشناسان معتقدند کابینه نتانیاهو با بحران روبرو است و ائتلاف حاکم به سمت فروپاشی می رود زیرا وزرای دارایی، قوه قضائیه و امنیت داخلی عدم اعتماد خود را به نتانیاهو اعلام کرده اند، کسی که به گفته آنها، در حال فرار از توافقات است، توافقاتی که مربوط به قوه قضائیه، شهرک سازی و متدینان یهود است که قبل از تشکیل دولت مطرح شده بود.

فضل طهبوب، تحلیلگر سیاسی به شبکه العالم گفت: نسل جدید اسرائیل به دنبال آینده خود در مکانی دیگر است، نه در اسرائیل، زیرا این رژیم، بی ثبات و درگیر اختلافات و مشکلات پیچیده ای است. مهم ترین و قدیمی ترین مشکل این رژیم، مسئله فلسطین است که همچنان ادامه دارد و نسل جدید نمی تواند این مشکلات را بپذیرد و یکسره در نزاع و درگیری به سر ببرد.

خضر شاهین، خبرنگار العالم گفت بحران‌ها یکی پس از دیگری گریبانگیر دستگاه‌های امنیتی رژیم اشغالگر می‌شوند؛ پلیس رژیم اعلام کرد که از زمان شروع اعتراضات در خیابان‌های سرزمین های اشغالی، بیش از 700 افسر دستورات مربوط به استفاده از زور علیه تظاهرکنندگان را رد کرده‌ و استعفا داده اند.

وضعیت شکاف و تفرقه در جامعه رژیم صهیونیستی رو به افزایش است تا جایی که این تفرقه به ارتش هم رسیده و خطر بزرگی در کمین رژیم اسرائیل است.

پربیننده ترین خبرها