نخست‌وزیر ارمنستان: احتمال خروج ارامنه از قره‌باغ افزایش یافته است

نخست‌وزیر ارمنستان: احتمال خروج ارامنه از قره‌باغ افزایش یافته است
يکشنبه 2 مهر 1402 - 14:13

نیکول پاشینیان گفت ارمنستان آماده استقبال از ارامنه قره‌باغ است و آنها با خطر پاکسازی قومی مواجه هستند.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان روز یکشنبه در یک سخنرانی خطاب به مردم این کشور گفت، ارمنستان آماده پذیرش همه هموطنان ارمنی از قره‌باغ کوهستانی است و احتمال خروج آنها به تدریج افزایش می‌یابد.

پاشینیان در اظهاراتی که خبرگزاری تاس آنها را منتشر کرد، گفت: «ارامنه قره‌باغ کوهستانی همچنان با خطر پاکسازی قومی روبرو هستند. در روزهای اخیر کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ کوهستانی رسیده است؛ اما این شرایط، وضعیت را تغییر نمی‌دهد.»

وی افزود: «اگر شرایط واقعی زندگی برای ارامنه قره‌باغ کوهستانی در خانه‌هایشان فراهم نشود و سازوکارهای موثر محافظت در برابر پاکسازی قومی در نظر گرفته نشود، این احتمال افزایش می‌یابد که ارامنه قره‌باغ کوهستانی خروج از سرزمین خود را تنها راه نجات ببینند.»

نخست‌وزیر ارمنستان ادامه داد: «دولت ما عاشقانه از برادران و خواهران‌مان از قره‌باغ کوهستانی استقبال خواهد کرد.»

پاشینیان همچنین خاطرنشان کرد بلوک‌های امنیتی که ارمنستان یکی از اعضای آن بود، ناکارآمد بوده است و به گونه‌ای از روسیه، متحد قدرتمند خود انتقاد کرد.

این در حالی است که روز یکشنبه مشاور رئیس‌جمهور منطقه قره‌باغ نیز گفت ۱۲۰ هزار ارمنی ساکن این منطقه به ارمنستان می‌روند زیرا نمی‌خواهند در قالب جمهوری آذربایجان زندگی کنند و از پاکسازی قومی هراس دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها