کاراکاس: آمریکا قصد ایجاد پایگاهی نظامی در منطقه مورد مناقشه ونزوئلا و گویان را دارد

کاراکاس: آمریکا قصد ایجاد پایگاهی نظامی در منطقه مورد مناقشه ونزوئلا و گویان را دارد
دوشنبه 3 مهر 1402 - 02:14

ایوان گیل پینتو وزیر خارجه ونزوئلا، گفت: دولت ایالات متحده قصد دارد یک پایگاه نظامی در منطقه مورد مناقشه گویان و ونزوئلا ایجاد کند تا مناقشه بین دو کشور را تشدید و منابع انرژی را غارت کند.

العالم-آمریکا

وزیر خارجه ونزوئلا در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: در حال حاضر دولت ایالات متحده آمریکا به دنبال تصاحب منابع نفتی ما با استفاده از ایجاد ارتباط میان شرکت بین‌المللی نفت و گاز اِکسون موبیل و دولت گویان است.

پینتو با بیان اینکه بهره‌برداری یکجانبه از یک سرزمین مورد مناقشه مجاز نیست، تاکید کرد: دولت گویان با نقض کامل قوانین بین‌المللی در حال اعطای امتیازات نفتی نامحدود در یک قلمرو مورد مناقشه است و بر رفتار غیرقانونی خود پافشاری می‌کند.

دیپلمات ارشد ونزوئلا با اشاره به اینکه فرماندهی جنوب ارتش ایالات متحده به دنبال ایجاد یک پایگاه نظامی در منطقه مورد مناقشه گویان و ونزوئلا است، خاطرنشان کرد: ایجاد این پایگاه نظامی با هدف تحکیم غارت منابع انرژی انجام می‌شود و ما این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، پس از سال‌ها فشار حداکثری دولت آمریکا علیه اقتصاد ونزوئلا، اعتراف علنی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در مورد چشم‌داشت واشنگتن به نفت کاراکاس، بار دیگر از ایدئولوژی جنایتکارانه آمریکا و فهرست طولانی مداخله‌ها به اسم آزادی و دموکراسی علیه ونزوئلا و همه کشورهای آزاد جهان پرده برداشت.

ترامپ پیشتر در همین رابطه اظهار کرد: وقتی من رفتم، ونزوئلا در آستانه فروپاشی بود. ما آن را تصاحب می‌کردیم، آن همه نفت را نگه می‌داشتیم. این عادلانه بود اما اکنون از ونزوئلا نفت می‌خریم. ما داریم یک دیکتاتور را بسیار ثروتمند می‌کنیم. می‌توانید باور کنید، هیچکس نمی‌تواند باور کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها