پاسخ کره شمالی به انتقادات کره جنوبی از سفر کیم به روسیه

پاسخ کره شمالی به انتقادات کره جنوبی از سفر کیم به روسیه
دوشنبه 3 مهر 1402 - 09:54

کره شمالی به انتقادات رئیس جمهور کره جنوبی از سفر رهبر این کشور به روسیه و تقویت روابط میان دو کشور پاسخ داد.

العالم - آسیا

کره شمالی امروز (دوشنبه) به انتقادات «یون سوک یئول» رئیس جمهور کره جنوبی از سفر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور به روسیه پاسخ داد و تاکید کرد که برقراری روابط نزدیک با مسکو یک حق طبیعی و عادی برای همسایگان است.

رئیس جمهور کره جنوبی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که اگر روسیه در ازای کمک به مسکو در جنگ با اوکراین به برنامه‌های تسلیحاتی و نظامی کره شمالی کمک کند این یک تهدید مستقیم است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی آن را منتشر کرده است، پیونگ یانگ اظهارات یون را تهمت ناروا به همکاریهای دوستانه میان مسکو و پیونگ یانگ خوانده و گفته: رئیس جمهور کره جنوبی بلندگوی ایالات متحده آمریکاست.

در بیانیه کره شمالی آمده است: این کاملاً طبیعی و عادی است که کشورهای همسایه روابط نزدیک خود را با یکدیگر حفظ کنند و دلیلی برای پاسخگویی به چنین رویه‌ای وجود ندارد.
به گزارش فارس، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اخیرا در یک سفر یک هفته ای به روسیه سفر کرد و ضمن دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در زمینه تقویت روابط و افزایش همکاریهای میان دو طرف بحث و رایزنی کرد وتوافقاتی میان دو کشور به امضا رسید.

کشورهای غربی مدعی هستند که کره شمالی در حال کمک تسلیحاتی و موشکی به روسیه است ادعایی که پیونگ یانگ آن را رد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها