خالد مشعل: اسرائیل با آتش بازی می‌کند

خالد مشعل: اسرائیل با آتش بازی می‌کند
دوشنبه 3 مهر 1402 - 20:34

رئیس حماس در خارج از مرزهای فلسطین اشغالی با اشاره به افزایش ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی، گفت: اسرائیل با آتش‌ بازی می‌کند و مقاومت پاسخ خواهد داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«خالد مشعل» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج از مرزهای فلسطین اشغالی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، گفت که اقدام برخی از کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی این جسارت را به صهیونیست‌ها داده که بی‌پروا و به صورت مستمر وارد مسجد الاقصی شوند.

طبق گزارش وبگاه خبری «سما»، خالد مشعل اظهار داشت اشغالگران طی اعیاد یهودیت سعی خواهند کرد وقایع جدیدی را تحمیل کنند تا زمینه را برای تخریب مسجد الاقصی و ساخت معبد ادعایی‌شان مهیا سازند.

رئیس حماس در خارج از مرزهای فلسطین اشغالی در ادامه اضافه کرد از سال ۲۰۱۷ تاکنون تعداد شهرک‌نشینان و مقامات رژیم صهیونیستی که به صورت غیرقانونی وارد مسجد الاقصی شده‌اند، افزایش یافته است.

مشعل همچنین بیان کرد که اقدامات مقاومت در کرانه باختری به گونه‌ای گسترش یافته که سیاست‌های کابینه تندروی رژیم صهیونیستی دیگر جلودار آن نیست و نمی‌تواند آن را مهار کند.

او در عین حال تاکید کرد مقاومت به اشغالگران تاکنون اجازه نداده که مسجد الاقصی را به جولانگاه خود تبدیل کنند و این اجازه را نخواهد داد و مبارزه همچنان بزرگترین پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

خالد مشعل در ادامه گفت: «اشغالگران اسرائیلی با آتش‌ بازی می‌کنند و ما نیز با آتش بر آن‌ها داغ خواهیم زد و مقاومت فلسطین قادر است نقشه‌های آن‌ها را به شکست بکشاند».

این مقام ارشد حماس همچنین از مردم فلسطین خواست که به مسجد الاقصی بروند و در تمامی میادین با جنایت‌های رژیم صهیونیستی مقابله کنند.

او در پایان ضمن درخواست صدور فتوای نجات و محافظت از مسجدالاقصی، از کشورهای عربی‌ای که با تل‌آویو روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند، خواست از این کار اشتباه عقب‌نشینی کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها